یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

عسگرخانی استاد روابط بین‌الملل : در هیچ جای برجام از لغو دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا سخن گفته  نشده است، با وجود آنکه در داخل به شدت بر روی آن تبلیغات شد. پس باید به مردم ایران حق داد که احساس کنند به آنها دروغ گفته شده است. 

 

نوع برخورد ذلت بار ظریف با هانت وزیر خارجه انگلیس [ اینجا

نوع هروله و بی تابی وزیر خارجه ایران در قبال وزیر انگلیس را ببینید. 

نوع مواجهه و نوع تعابیر رهبر معظم را هم ببینید : آخرین توصیف رهبری : عمده‌ دشمنی ‌ها از سوی آمریکا و از سوی انگلیس خبیث -انگلیسِ واقعا خبیث؛ است. هم در گذشته، از دوران اوایل رژیم طاغوت تا دوران انقلاب، هم‌ بعد از دوران شروع انقلاب و پیروزی انقلاب تا امروز، همواره انگلیس با ما دشمنی کرده است. 95/3/14 

 

پ ن : واقعا ما در کشور چیزی بنام منافع ملی داریم؟ تاکنون در عرض این بیست و اندی سال، چند قرارداد ذلت بار توسط این فرد و تیم او به مملکت تحمیل شده؟ چند بار این فرد در دعواهای سیاسی کنار احزاب و دولت های خارجی ایستاده است؟ فایل های مکرر صوتی و تصویری این گراها در فضای مجازی موجود نیست؟ تاکنون چند جاسوس از تیم این فرد بیرون آمده؟ واقعا خون شهدا و جوانان ما انقدر بی ارزش است؟ حکومت اسلامی ارزان به دست ما رسیده؟ و بعد از قراداد ننگین برجام و لگد نهایی رئیس جمهور لجن امریکای جنایتکار، و بعد تصدیق دوست و دشمن بر خسارت ایران ازین ننگنامه حکمیت گونه و خواب زمستانی مجلس و دولت در قبال تذکرات مکرر رهبری خصوصا در شرایط اجرای برجام، اکنون این شخص به دشمن گرا و بهانه می دهد که پولشویی گسترده در ایران واقعیت است. واقعا چه کسی از منافع ملی ما دفاع می کند؟ کاش به اندازه اهل باطل در حق واضح مان پیگیر و هم رای بودیم. 



یاسید الکریم

بزرگان بسیاری از جمله شیخ صدوق و شیخ طوسی آورده اند : 

سه نفر از بزرگان شیعه به نام‌ های «محمد بن معاویه»، «محمد بن علی» و «محمد بن عثمان» روایت می کنند : «ما چهل نفر بودیم که در منزل امام حسن عسکری (ع) بودیم و او فرزندش (ع) را به ما عرضه کرد و فرمود: «او امام شما پس از من و خلیفه من بر شماست، از او اطاعت کنید و پس از من اختلاف و تفرقه نکنید که در دین خود هلاک می شوید، و بدانید که بعد از این او را نخواهید دید» و گفتند از محضر امام (ع) بیرون آمدیم و پس از چند روز امام حسن عسکری(ع) در گذشت». 

 

جعفر بن مالک الفزاریّ، قال: حدّثنی محمّد بن معاویة بن حکیم و محمّد بن علیّ بن أیّوب و محمّد بن عثمان العمریّ رضی اللّه عنه، قالوا: عرض علینا أبو محمّد الحسن بن علیّ (ع) ابنه (ع) و نحن فی منزله، و کنّا أربعین رجلا، فقال: هذا إمامکم من بعدی و خلیفتی علیکم، أطیعوه و لا تتفرّقوا من بعدی فتهلکوا فی أدیانکم‌ أما إنّکم لا ترونه بعد یومکم هذا. قال فخرجنا من عنده، فما مضت إلّا أیّام قلائل حتّى مضى أبو محمّد (ع)‌ 

 

سند موثق بلکه صحیح 

 

الغیبة الطوسی ج 1 ص 357   

کمال الدین الصدوق ج 1 ص 435  

النجم الثاقب الطبرسی ج 2  ص 47 

بحارالانوار ج 52 ص 25  

ینابیع المودّة ج 3 ص 123 

غایة المرام ص 774 باب 7 

إثبات الهداة العاملی ج 5 ص 101 

أعیان الشیعة الأمین ج 2  ص 47 

إحقاق الحق التستری ج 19 ص641

بهجة النظر البحرانی ج 1  ص139 

کشف الغمة الإربلی ج 3  ص 335

ملحمة قوافل الشامی ج1  ص707 

معجم أحادیث الکورانی ج 4 ص 251 

الزام الناصب الحائری ج 1 ص310

الشافی الفیض الکاشانی ج 1 ص 327

الموسوعة الفقهیة ج 1  ص 145 

منتخب الاثر الصافی ج 2  ص 431

الإمام المنتظر الصدر ج 1 ص 82

تاریخ الغیبة الصدر ج 1 ص 282

النصوص الصحیحة التبریزی ج 1 ص 25 

سفینة البحار القمی ج 8 ص 648

تهذیب المقال الأبطحی ج 4  ص433

تعریب منتهى الآمال المیلانی‌ ج 2 ص 728

موسوعة العسکری الخزعلی‌ ج 2 ص137 

منتخب الأنوار النیلی ج 1 ص124

فی رحاب العقیدة الحکیم ج 3  ص 292 

دعوى السفارة الشیخ السند ج 1 ص150

المصلح العالمی الطبسی ج 1  ص 40

الامامة و قیادة الحائری ج 1  ص160 

الفوائد الرجالیة بحرالعلوم ج 1 ص 389 

الإمام المهدى المدرسی ج 1  ص 15 

الغیبة الصغرى المالکی  ج 1 ص 17

زبدة الأقوال أبرز الحلی ج 1 ص 485 

الهدایا لشیعة التبریزی ج 3  ص 585

الصراط المستقیم النباطی ج 2 ص 232 


یاسید الکریم

امام صادق (ع) : پیامبراکرم (ص) مانند بنده غذا می خورد و مانند بنده می نشست و می دانست که بنده است. قال الصادق (ع) : کان رسول الله (ص) یأکل اکل العبد و یجلس جلسة العبد و یعلم أنه عبد. بحارالانوار ج 16 ص 262 

 

ابراهیم بیهقی از دانشمندان اهل سنت، این گونه روایت کرده که مردی نزد امام حسن(ع) آمده و اظهار نیازی کرد، امام مجتبی(ع) به او فرمود: «اذهب فاکتب حاجتک فی رقعة و ارفعها الینا نقضیها لک» برو و حاجت خود را در نامه ای بنویس و برای ما بفرست ما حاجتت را برمی آوریم! آن مرد رفت و حاجت خود را در نامه ای نوشته برای امام حسن (ع) ارسال داشت، و آن حضرت دو برابر آنچه را خواسته بود به او عنایت فرمود.شخصی که در آنجا نشسته بود عرض کرد: «ما کان اعظم برکة الرقعة علیه یابن رسول الله!» براستی چه پر برکت بود این نامه برای این مرد ای پسر رسول خدا! امام مجتبی (ع) فرمود: «برکتها علینا اعظم حین جعلنا للمعروف اهلا، اما علمت ان المعروف ما کان ابتداء من غیر مسئلة، فاما من اعطیته بعد مسئلة فانما اعطیته بما بذل لک من وجهه » برکت او زیادتر بود که ما را شایسته این کار خیر و بذل و بخشش قرار داد، مگر ندانسته ای که بخشش و خیر واقعی، آن است که بدون سؤال و درخواست باشد، و اما آنچه را پس از درخواست و مسئلت بدهی که آن را در برابر آبرویش پرداخته ای! المحاسن و المساوی البیهقی  ج 1  ص 25 

 

تواضع امام رضا (ع) به اندازه‌ای بود که بعضی مواقع مردم ایشان را نمی‌شناختند و از افراد معمولی تمییز نمی‌دادند. الحدیث: دخل الرضا ع الحمام فقال له بعض الناس : دلکنی فجعل یدلکه فعرفوه ، فجعل الرجل یستعذر منه ، وهو یطیب قلبه و یدلکه. روایت شده که روزی امام رضا (ع) وارد حمامی شدند مردی آن جا بود که ایشان را نمی‌شناخت به امام می‌گوید بیا مرا مشت و مال بده. امام رئوف شروع به مالیدن دست و پای او کردند زمانی که با ارشاد دیگران، حضرت را شناخت عذر خواهی کرد ولی امام او را دلداری داده و کار خود را ادامه دادند. بحارالأنوار ج 49  ص99

 

پ ن : این سیره معصومینی است که یک نفس از حیات ایشان از آنچه خورشید بر آن می تابد ارزشمند تر است. کسانی اند که لولاک ما خلقت الافلاک در حق ایشان است. کسانی اند که آتاکم اللّه ما لم یؤت أحدا من العالمین، طأطأ کلّ شریف لشرفکم و.. و ذلّ کلّ شیء لکم، و أشرقت الأرض بنورکم. اینها 14 نازدانه ای هستند که گر نظر لطف به ذره کنند به آسمان رود و کار آفتاب کند. خدا کند با معارف و سیره ایشان انس بگیریم و هرگز از محبت و ولایت و اطاعت این نازدانه ها فاصله نگیریم. همه جا اینجا و نزد این خاندان ست. جای دیگر خبری نیست. اینها دریای نورند و تمام دنیا و مافیها آب نباتی چوبی. بدانیم چه به ما داده اند. دوباره بخوانیم همه جا اینجاست. جای دیگر هیچ خبری نیست. 



یاسید الکریم


در مقاتل و منابع وارد شده آنچنان بر بدن سیدالشهدا (ع) 

و همچنین حضرت عباس (ع) شمشیر و نیزه و تیر زدند 

که بدن مطهر آن دو نازدانه مظلوم همچو خارپشت شده بود.. 


روى المفید : فلما رأى ذلک شمر بن ذی الجوشن 

استدعى الفرسان فصاروا فی ظهور الرجالة 

و أمر الرماة أن یرموه [یعنی الحسین] 

فرشقوه بالسهام حتى صار کالقنفذ / الارشاد  ص 241 

شمر بن ذی الجوشن به تیر اندازان دستور داد 

حسین (ع) را تیرباران کنند 

آنقدر به او تیر زدند که بدن او مانند خارپشت شد. 

 

روى سید بن طاوس: لما أثخن الحسین علیه السّلام 

بالجراح و بقی کالقنفذ / اللهوف  ص 124 

چون حسین (ع) در اثر زیادى زخم ناتوان شد 

و بدنش از زیادى تیر همچون خارپشت گردید 

صالح بن وهب مرى چنان نیزه بر پهلویش زد .. 

 

قال الصدوق : اصیب الحسین و وجد به ثلاثمائة 

و بضعة و عشرون طعنة برمح و ضربة بسیف 

أو رمیة بسهم و کان درعه کالقنفذ / أمالی الصدوق ص 228 

در بدن حسین (ع) بیش از320 زخم از نیزه یا شمشیر 

یا تیر اصابت کرده بود و زره او همچو خارپشت شد. 

 

مقتل ابی ‏مخنف: «ثم صعد من المشرعة فاخذه النبل 

من کان مکان حتی صارته درعه کالقنفذ » 

سپس عباس ع از فرات برگشت و تیرها از هر سو 

به او پرتاب می‏شد، آن چنان که زره از انبوه تیرها 

همچون خارپشت به نظر می‏ رسید. 

/ موسوعة کربلاء (لبیب بیضون) ج 2 ص 137 


http://kheimegah.com/basem/vdo/12122 


یاسید الکریم