یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

بر جلوه و اجلال محمد صلوات - بر چهره و تمثال محمد صلوات

دیدند چو رخسار علی اکبر را - گفتند که برآل محمد(ص) صلوات 


در عظمت وجود مطهر حضرت علی اکبر همین بس که 

آقای دو عالم حضرت اباعبدالله(ع) بعد شهادت او فرمود: 

علی الدنیا بعدک العفی (المزار الکبیر ج 1 ص487)

ای علی اکبر بعد از تو خاک بر سر این دنیا 

یعنی بعد از همچو توئی دنیا معنا و جلوه دیگری ندارد 

و اساسا ارزش همه دنیا به انسان است و ارزش انسان 

به انسانهای صالح طراز اول است و بقیه دورهمی خوشیم. 


سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا (مریم15) 


یاسید الکریم

بنام خدا 

منظور از دو قطبی چیست؟ 

بنده برداشتم از ایجاد دو قطبی ها در کلام آقا این بود 

1_دو قطبی کاذب باشد. 2_بین نیروهای خودی باشد. 

اما در دو سه صحبت اخیر ایشون متوجه شدم دو قطبی در کل مردم منظوره نه فقط مذهبی ها ، با صحبت آقای رائفی پور هم دیدم طیف وسیعی فقط مردمند ، یعنی کاری با اسم افراد ندارن مشکل شون امور مهم زندگی است.  و این دو قطبی سازی و رقیب هراسی، دقیقا همون تز فقط دو راه نجات و فلاکت روحانیه که خود حسن آقا و ضربه گیر اول جناب جهانگیری، انشا شو در مناظره دوم خوندن. جناب رئیسی هم پایان مناظره اخیر دقیقا به همین تز دولت انتقاد کرد که دولت داره رقیب هراسی می کنه و این خطاست پس ما هم نباید در زمین دولت بازی کنیم. پس چه کنیم؟ هر چه شد شد؟ 

نه سه راه کلی پیش روی ماست. 

1_ترویج کاندیدای طیف خود که بله نامزد ما این مزیتهای مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی رو داره 

2_بیان واقعیتهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی طیف مخالف، بالاخره تکالیف متعددی از قانون و کلمات مختلفی از آقا در برجام و بی کاری و .. زمین مونده که سکوت ما میتونه به فراموشی اونها منجر بشه و اینها بی مهری به قانون اساسی و نگرش آقا در جامعه است. یا بد اخلاقی ها و کجی هایی در دولت فعلی هست مثل توهین به خبرنگاران و سیاهنمایی از دولت قبل و ترویج اباحه گری و حمایت از هنرمندان لائیک و نصب برخی مسئولین لائیک و دهها مورد که واقعیت های دولته و روایت فرمود بهترین دوستان من کسی است که عیوب مرا به من هدیه کند. 

3_تخریب و سیاه نمایی: اگر ما هم روحانی رو دیو نشون بدیم دقیقا تز اونها رو داریم انجام می دیم و تصور میکنیم که انقلابی و ولایی هم هستیم. و فردا اگر روحانی بیاد یه رئیس جمهور ضعیف خواهد بود و این برا کل کشور خطرناکه خصوصا از جنبه خارجی. مثلا اعتبار قائل شدن به خبر فلان سایت اسرائیلی و بهمان سایت خارجی و فلان موضع دشمن خارجی در تضعیف دولت، سیاهنمایی کامل از برجام خصوصا بعد از تایید رهبری، و مواردی که تایید مجدد شورای نگهبان رو هم زیر سوال می بره، بله خب اونها هم معصوم نیستن و ممکنه از صد مورد دو مورد اشتباه کنن اما ما هم بلندگو ورداریم در طعنه به شورا؟ فرق ما با سبزک ها و ضد انقلاب چیه؟ پس تخریب و نسبت های ناروا به دولت فعلی خطاست و ما مثل اونها نیستیم و دست مون در خلاف و تخریب بسته است. خصوصا ما مذهبی ها و انقلابی ها صاحب خانه و متولی اصلی حکومت اسلامی هستیم و افراد لائیک و سبزک و امثالهم فردا تو شبکه های خارجی هستن اما ما نباید بخاطر یک دولت زیرساخت های مهم خودمون از جمله شورای نگهبان و تایید ضمنی ولو حداقلی رهبری رو زیر سوال ببریم چون بالاخره آقا براشون رای مردم خیلی مهمه خلاف این جماعت کارگزاران و اصلاحاتچی و سبزک و بنفش ها و امثالهم پس چون رهبری دولت فعلی رو منحل نمی کنن یا رای شورا رو رد نمی کنن پس بالاخره این ساختار معتبره و ثبات دستگاههای قانونی خیلی مهمه ولو ما بگیم و درست هم بگیم که رهبری با فلان کارها مخالفه اما بالاخره تایید ضمنی ولو حداقلی نسبت به دولت جاری دارند. 

 


اما اینها مباحث کلی 

اما در قبال این شش + یک نامزد در مقام عمل چه کنیم؟ 


1_یه طیف احمدی نژادی های افراطی هستن که بالاخره هر شهروندی حق بیان نظرات ش رو داره اما حق تخریب دیگر نامزدها با تز انقلابی گری و ولایی بازی رو نداره چون بالاخره آقا فرمود حضور شما به مصلحت کشور نیست و در حجیت کلام ایشون از جمیع جهات دینی و حکومتی حرفی نداریم. و اتفاقا احمدی قبل از شورا از نگاه رهبری ولو برا شرایط کنونی رد شدن و اصلا نیاز به نظر شورا نبود. لذا نباید این طیف با اما و اگر های بی معنا نسبت به عدم مصلحت از نفوذ کلام آقا خصوصا در موارد مشابه نسبت به همگان، کم کنند. چون اگر ما بناست در نگاه رهبری اما و اگر کنیم، با میرحسین که ادعا می کرد ما این حرف خاص و این موضع خاص ولایت فقیه رو قبول نداریم فرقی نداریم. البته حق پاسخ به دهها تهمت و توهین در رسانه ها و در صدا و سیمان، علیه دولت سابق باقی است و هر زمان شرایط مناسب باشه حق دارند بیایند و برا مردم توضیح بدهند.


2_یه طیف رئیسی دوست های افراطی هم داریم که باز یه منجی آسمانی دارن ایجاد میکنن که فلانی خیلی انقلابی و خیلی کارآمد و خیلی دردمند مردم هست و ازین موارد. نه خود جناب رئیسی در سالهای اولیه این دولت سکوت کرده و تا ماههای اخیر کاری به نقد دولت نداشته و اینها نقطه ضعفه ما نمی تونیم مقابل کجی های یک دولت سکوت کنیم و این تکلیف همه طیف هاست. همون جور که میرحسین هم 20 سال دور از صحنه بود و حالا شده منجی حقوق مردم، نه شما اگر صداقت داشتی به 16+4 سال هم اعتراض می کردی، خود مرحوم استخری هم در خاطرات ش میگه که آقای رئیسی عاقل و معتدله و تعجب می کنم از برخی دوستان منبری که یه قسمت اون حرف رو سانسور میکنن. اگر نظر بهرمانی مهمه و ایشون راس فتنه بود خطری از جانب امثال ولایتی و رئیسی حس نمی کرد و الا نمی گفت عاقل و معتدل و اظهار رضایت نمی کرد. 

یا گاهی برخی دوستان دهها مسئولیت رده بالا برای آقای رئیسی ذکر میکنن که اینم از یه جهت نقطه ضعفه، چون توئی که این همه مسئولیت داشتی نباید وضع مملکت به این شکل می شد. خصوصا در ریاست های کلان. یا اون آقا میگه من یک لطف الهی در سراسر کشور در تمایل به فلانی می بینم اینها حرفهای احساسی است وقتی رقبای اصلی نباشن و ضرب المثل رو تعدیل می کنم که اسب عربی که نباشه اسب های دیگه محبوب میشن، پس این حرفها درست نیست. و البته حالا باید میزان مشارکت رو هم ببینیم چه بسا جماعتی بخاطر نبود احمدی رای ندن و ان شاء الله که بدن و پیش نیاد. 

واقعیت هم اینه که در سالهای اخیر جناب رئیسی حضور انقلابی فعالی در کشور نداشته و نهایتا دو روز بعد هر صحبت آقا ایشون اون مواضع رو فقط تکرار کردن و بعدم خدا اگاهه یا مثل اون امام جمعه بزرگواری که فقط کلمات آقا رو عینا تکرار می کنه و تمام، نه ما انقلابی های کلان رو می خواییم که مالک وار خط شکن باشن مثل شهید بهشتی مثل شهید مطهری مثل آقای مصباح بستر ساز برای ولایت فقیه باشن نه در سایه ولایت فقط و پشت او حرکت کنن و گاهی دو تا داد هم بزنن. حالا نگید اقای قرائتی گفته خط شکن نه ایشون در قبال استان قدس گفتن و نه برای ریاست جمهوری. اینی هم که گفته میشه فلان روایت از اصول کافی اگر دشمن از کسی ناراضی بود مقبوله عمر بن حنظله است که بحث کشف تئوریک حکم شرعی هس نه صلاحیت رفتاری افراد [خصوصا اگر مثل امثال جلیلی معمم و عالم دین نباشند] و حدودا 10 تا شرط مقدم داره و از شرطهای نهایی عدم رضایت دشمنه و لذا اونجا بحث نظرات حکومتی و فقهی و کشف نظر معصوم در روایاته و طرف مقابل هم نظرات شرعی اهل تسنن هست، و ما با وجود یه ولی فقیه یه ولی فقیه کوچولو نیاز نداریم ما در اصل اولیه در ریاست جمهوری و بالاترین شغل اجرایی به افراد کارامد تجاری و صنعتی و اشتغال نیاز داریم که طبعا دو کیس اصلی یعنی رئیسی و روحانی ازش خارج اند. 

بله اگر واقعا همگی در نفی روحانی و خطر برای اصل مملکت هم نظرباشیم [که شورا و رهبری ولو بطور ناپلئونی ، چنین نظری نداشتن و ما مامور به ظاهر و نفی تاویلات خلاف ظاهریم] ائتلاف کشوری روی رئیسی بخاطر روحانی بودن و سیادت ش و حمایت آسان روحانیت سنتی [خصوصا بعد سرخوردگی از حمایت از یه فرد شخصی بنام احمدی نژاد و دیگر ملاحظات] و بدنه مذهبی سنتی کشور و امثالهم، بسترش موجوده و احتمال قوی، واقع هم بشه، بشرطی که مواظب باشیم اون دو قطبی تا حد امکان در کشور شکل نگیره تا نظر حکیمانه رهبری زمین نمونه. و در مسئولان هم اگه ایشون انتخاب بشه چیزهایی که اونو به سطوح کلان رسونده موجوده یعنی اگر کسی بساز و اهل مدارا نباشه نمی تونه تا بحال مدیریت های کلان مکرر رو گرفته باشه. لذا با مجلس و قضاییه هم مشکلی نخواهد داشت خصوصا که دادستان کل و معاون اول عدلیه هم بوده. پس رئیسی وحدت آفرینه و بعد تنش های سالهای اخیر تا بحال یک وحدت ملی مردمی و حکومتی رو شکل می ده که وحدت کلی از جهاتی خوبه و از جهاتی هم نه، چون انقلابی گری واقعی درش کم میشه، اما در مجموع خوبه خصوصا بخاطر از میدان بیرون راندن دولت کم کار و پیر و غرب دوست فعلی. بنده هم اطمینان دارم که دولت دوازدهم برای همین آقا خواهد بود [باستثناء یک احتمال که انا مکنا له فی الارض و اتیناه من کل شیء سببا (کهف/84) مقصود رسیدن به اصل رهبری باشه که والله عالم] حالا شما بخونید احتمال جدی می دهم. 

البته رئیسی نکات مثبت متعدد دیگه ای هم داره که بماند. هر چند نکات رای سوز هم داره مثل جریانات اعدام های سال 67 که البته دولت نمی تونه مستقیما حمله کنه چون وزیر دادگستری خودش هم گرفتار همین موضوعه ضمنا چون دستور اصلی از امام صادر شده دولت نمی تونه مستقیما این واقعه رو بولد کنه. چون هم ممکنه رهبری پاسخ علنی تندی بده و هم بدنه مذهبی بزرگسال جامعه تنفرشون از دولت به خاطر مخالفت با دستور امام زیاد بشه. لذا طبیعتا دولت بطور زیر زمینی و در کانالهای نیابتی تلگرام و برخی شیرین عقل های سیاسی در رده های مجلس و برخی افراد جسور اصلاح طلب و از زبون امثال زیباکلام این موضوع رو کش بده تا آراء رئیسی رو تخریب کنه که در مجموع مخالفان و مدافعان این موضوع در جامعه تهاتر میشن چون موضوع حمایت از منافقین جذابیت رسانه ای نداره. 

نکته پایانی هم این که بعضی رئیسی دوست های افراطی هم می خوان برا خود نمایی بگن گزینه مد نظر رهبر معظم این آقاست و در یه تحلیل خنده دار میگن که آقا صحنه رو خالی کرده برا این سید که نه حرف جاهلانه ای هست چون رهبری همین دهم اردیبهشت امسال گفتن " هرگز نمی‌گویم به چه کسی رأی بدهید یا ندهید، اما اصرار دارم که در پای صندوق رأی حاضر باشید و به هرکسی تشخیص می‌دهید رأی دهید. " و کسی هم سیره رهبری رو بشناسه می فهمه که ایشون بسیار قانون مند و معتقد به رای مردم و حفظ وحدت واقعی اکثریت جامعه هستن. کنارش دغدغه هسته ای و دیگر موضوعات مهم رو هم دارن اما نه در حدی که قانون موجود و رای منتخب مردم و وحدت رو کنار بذارن [دقیقا خلاف تز کارگزاران و اصلاحاتچی ها و سبزک ها و همچنین محافظه کارها (شما به زبون ساده بخونید چپی ها و راستی ها و فتنه گرا )] و تحمل میر حسین دور دوم و هاشمی دور دوم و خاتمی دو دوره و روحانی هم از همین بابه، 

علت خواب نما شدن احمدی هم در مشورت برای حضور همین بود. ایشون صفت سوم آقا رو نشناخت که حضرت آقا هم این رو از نهج البلاغه و سیاست امیرالمومنین(ع) در 25 سال خانه نشینی یا پذیرش حکمیت یا جریان نماز تراویج در صفین و ترک برخی اصلاحات، آموخت که گاهی وحدت جامعه به خطر می افتد. احمدی حس می کرد که آقا میگه پاشو بیا و با وجود مشکلات برجام و رکود و.. احتمال میداد نهایتا بگه نفیا و اثباتا دخالت نمی کنم. لذا میشه دو سر برد اما در اثر اعتماد به مشاوران خیالاتی براش شد دو سر باخت، لذا همیشه سیاست کلی رهبری احترام به تایید شورا و سپس رای مردم و مصالح کلی در وحدت و دو شقه نشدن جامعه بوده، اتفاقا جناح چپ هم قبلا ازین بازی بهره ها برده و سابقا از احساسات مذهبی ها و انقلابی ها سوء استفاده کرد و با دو قطبی سازی مردم و حکومت، آزادی و سرکوب، نظر آقا و نظر مردم، نظر ارگان های انقلابی و رای مردم، خاتمی و ناطق، نتیجه هم گرفت و اون خسارت ها به کشور تحمیل شد. 


3_جهانگیری هم که فعلا بلندگوی تفکرات فروخوده اصلاحات در این سالهاست و علت اصلی حضورش هم ضربه گیری هست که علامتش هم نداشتن ستاد سراسری هست و نهایتا برای امتیازگیری بیشتر اصلاحات از دولت، مدت بیشتری در صحنه می مونه، هر چند که بالاخره ترس از عدم وفای به عهد در دولت و تغییر کامل کابینه و لذت ریاست شخصی باعث میشه چه بسا در صحنه بمونه که البته احتمالش کمه و فعلا عارف و خاتمی در نامه مفصل اخیرش خیلی محترمانه زیرآب جهانگیری رو زدن که خرسواری زیاد بهش کیف نده و در محل مقرر پیاده شه. 


4_هاشمی طبا هم از ابتدا برای سری در سرها خصوصا بین اصلاحاتچی ها اومده و نداشتن ستاد هم ذلیل دیگه ای بر این موضوعه و شورا باید دفعات بعد فکری برای این سنگ مفت و گنجشک مفت ها بکنه و مسئله فقط کلیات اولیه قانونی و شرعی نیست و ما باید به قرائن ثانویه هم توجه کنیم چون انتخاب هر نامزد بطور کلی هزینه های زیادی برای حکومت داره. البته با تغییرات رفتاری اخیر ایشون احتمال  داره وعده هایی بهش داده شده باشه که گنجشک مفت خودش رو به قیمت ضربه گیر ثانویه بفروشه و فروخته باشه. 


5_روحانی هم به عنوان رئیس جمهور فعلی، برگ های برنده و بازنده ای داره. برنده چون دور اول بوده خیلی از مسئولین و مردم در ناخودآگاه شون اینه که یا بذاریم همین کارش رو تکمیل کنه یا معارضه باش فائده نداره و طبق تجربه دور دوم هم رای میاره. ضمنا خیلی از امکانات وسیع دولتی تحت اختیارشه که خوب این هندونه رو بخاطر فواید طبی و خوشمزگی ش شاید بخوره و از جنبه حروم و حلال ش بهش نگاه نکنه. طبیعتا شناخت عمومی در آرا موثره لذا مثلا ازین باب از میرسلیم که طیف وسیع جوونها ازش شناخت ندارن جلوتره. 

اما برگ بازنده فعلا باید پاسخگو باشه و دیگران چپ و راست می تونن بذارن ش گوشه رینگ و بزنن، که البته اون دو یار ضربه گیر و از جهاتی پاس گل شورا در حذف احمدی و تایید اسحاق و مجری به ظاهر بی طرف که مبلغ ش در تاکستان قزوینه و امثالهم و صدا و سیمان کمی کمک ش میکنن، از علی البدل و کلیدهاش در اول سال گرفته تا برنامه های دم به دم به اسم افتتاحیه، برگ دوم بازنده تمام تخم مرغ در سبد برجام و نداشتن گشایش بانکی هست که بیشتر باید پاسخگوی ارگان های بزرگ حکومتی باشه که در تجارت و انتقال پول نفت و غیره مشکل شون باقیه برگ سوم بازنده رکود و بی کاری هست که به حد انفجار رسیده و تجار و کسبه و مردم واقعا ناراضی هستن برگ چهارم بازنده مقابله بی خود با رهبری هست که طیف مذهبی و نظامی که گول نزدیکی ش به رهبری رو خورده بودن از سبد رای ش حذف شدن. برگ پنجم بازنده ش انسجام مخالفین و کثرت رسانه ها و روزنامه هاشونه که دولت رو از نیمه دوم دولت، لحظه ای رها نمیکنن. قسمت دوم برگ پنجم نداشتن تیم رسانه ای و تبلیغی در این دوره است. یعنی مانع موجود و مقتضی مفقوده، در دور قبل دهباشی فیلم و تبلیغات و کلاغ روحانی رو خوب رنگ قناری زد، البته خالی الذهن بودن جامعه از شخصیت خود روحانی هم موثر بود. الان بطور محسوس در اکثر شبکه های مجازی، افراد بسیار معدودی از روحانی دفاع میکنن و این یعنی بدنه اجتماعی مجازی هم نداره و حالا دو سه هزار کاربر ضد انقلاب و ضد مذهب در تویتر درد عمده ای ازش درمان نمیکنن. تلگرام هم کانال هاش قابل اعتبار جدی نیست و با یک ملیون تومن میشه سیصد هزار ممبر ریخت و فیو و بازدید معادل گرفت. لذا اصلا تلگرام ملاک محکمی نیست. 

برگ ششم بازنده استاد اسدی های دولته که در یک سال اخیر چندین مشکل براش ایجاد کردن از طرح مزخرف گفتن و بی شعور گفتن و هل دادن میکروفون و آب گوشت بزباش و مثل سگ بترسه و ذخائر نظام گفتن و با مدد از مادرم زهرا (س) و حقوق های نجومی و بیمه هستن و دکترای مشکوک خودش و برادرش و جریانات کرسنت و اخیرا هم محموله لباس و.. که این برگ ششم ممکنه اصل صلاحیت کلی دولت رو زیر سوال ببره. برگ هفتم تنبلی و خستگی و اشرافی گری دولته که البته بخاطر خدمات سابق و انتخابات پیش رو نمی تونه ازشون جدا شه. برگ هشتم بازنده فحاشی خود دولته که به شصت مورد بالغ شده و اینها اون ظاهر جذاب و رمانتیک دولت رو ازش گرفته. برگ نهم بازنده رای ناپلئونی 51 درصدی قبله که چون رای منفی در این دوره [مثل سالهای اخیر هاشمی] حتما ده بیست درصد از 51 رو میزنه. لذا دولت باید جای این رای خالی رو پر کنه که با حرفای ضد حکومتی و اپوزسیون بازی و ترسوندن مردم از لولوی دوران احمدی و نهادهای حکومتی مثل سپاه و.. نهایتا بتونه نصف اینو پر کنه. برگ دهم منفی دولت که خیلی در ذهن بدنه مردم هست حوادث سیل و ریزگردها و معدن و قطع سراسری برق برخی استان ها و چندین حادثه مشابه که این دولت خسته و پیر نتونست اعتماد عمومی به کفایت خودش رو بگیره. هر چند صدا و سیمان و نیروهای امنیتی نذاشتن اعتراضات مردم در این موضوعات دیده بشه و گسترش پیدا کنه شبکه های بیرونی و ضد انقلاب هم خیلی پر و بال ندادن چون دولت محبوب شون تضعیف می شد. خلاف پلاسکو که کاملا بولدش کردن و دهها رسانه درباره ش حرف زدن و صدا و سیمان عریض و طویل اما گسسته و منفعل ما کامل پخشش کرد. اصولا اصلاحاتچی ها و معتدلین و ضد انقلاب همیشه در رسانه ها قوی بودن و خیلی از ضربه خوردن های مذهبی ها و اصولگراها مربوط به همین موضوعه. 

البته دولت برگهای برنده دیگه ای داره مثل حمایت اجاره ای رسانه های اصلاحات از او و قدرت چهره و استیل زیبا و بیان خطابی قوی که متاسفانه اکثر این نامزدها ازین جهت قدرت مقابله ندارند. و عنصر پر رویی که درس اول و واحد اصلی جریان کارگزار و اصلاحاتچی و بنفش ها هست. به نحوی که ماست سفید رو سیاه جلوه می دن و انقد اصرار می کنن و روزنامه های زنجیره ای شون تکرار میکنن که بدنه جامعه منفعل میشه. الغرض در مجموع به نظر میرسه رای روحانی بیش از سی چهل درصد نخواهد بود. و دشمن اصلی او عملکرد ضعیف اوست.  


6_قالیباف هم محاسن و معایبی داره. برگ منفی اول دلخوری وسیع لیدرهای احمدی نژادی از حرفهای سابق اوست. که جذب بدنه آرا احمدی رو مشکل می کنه. برگ منفی دوم ابهام در اخبار مربوط به رویکرد ایشون در فتنه است که برا بدنه سیاسیون خصوصا جوان مذهبی حل نشده و باید انقد توضیح مناسب داده بشه که اصلاح بشه. برگ منفی سوم شبهات مربوط به استفاده شهرداری در مقاطع انتخاباتیه که حتی در ایام کنونی هم خبرهایی هست و باید تایید یا رد بشن. برگ منفی چهارم زخم هایی هست که دولت و مخالفین در واقعه پلاسکو بهش زدن و آثارش هست. 

برگ مهم منفی پنجم املاک نجومی بود که خیلی از افراد درجه یک خودی رو ازش دور کرد از جمله دکتر جلیلی که به خاطر همین موضوع سمت رئیسی رفت. و اتفاقا موجب لطمه به خودی ها هم شد و جریان حقوق نجومی با این موضوع به حاشیه رفت و برنگشت. لذا اصلا به نظر می رسه با حملات انتحاری در دو مناظره چه بسا ایشون فقط برای رفع تهمت ها و انتقام زخمها وارد گود شده بود. درباره احمدی هم همین حدس زده میشه که چه بسا می خواست در مناظرات میلیونی پاسخ چهار سال تهمت های وسیع رو بده و نهایتا به نفع بقایی کنار بره تا حرف رهبری هم زمین نمونده باشه. اما انصاف اینه که تسویه حساب ها جاش اینجا نیست. هر چند نظام باید تدبیری برای رعایت عدالت در این موارد در ضمن حفظ آرامش عمومی داشته باشه. 

برگ منفی ششم قالیباف و دیگر نامزدها مقابل روحانی و احمدی، نداشتن قدرت سخن وری و تسلط کلی به موضوعات جاری هست. و بالاخره جامعه ما فعلا افراد خوش چهره و خوش سخن رو می پسنده و تا رشد ازین مرحله زمان نیاز داریم. برگ منفی هفتم نداشتن منظومه گفتاری و فکری واحد هست. یعنی شهردار ما در زمینه های فکری و تئوریک و کلامی زیگراگ زیاد داره و همیشه خودش نیست و این موضوع نیروهای خالص رو دلزده می کنه. 

اما قالیباف برگهای مثبت زیادی هم داره برگ اول، ریاست اجرایی طولانی بر شهری 13 میلیونی در اندازه کوچک کشوری است لذا حتما کشور دچار مشکل مدیریتی و اجرایی حادی نمیشه. برگ مثبت دوم نظامی بودن او برای نظامی هاست که موجب جذب اونها خصوصا جمعیت پلیس و نیروی انتظامی و حتی بخشی از ارتش میشه. برگ مثبت سوم زحمات او در دوران دفاع مقدس هست که طیف دیگری رو به خودش جذب می کنه خصوصا از بدنه دوستداران شهدا و جهاد و .. برگ مثبت چهارم حمله همزمان به جهانگیری و روحانی هست که این جسارت و حرکت گازانبری و انتحاری نتایج مثبت زیادی براش داره. 

حالا بعضیا تحلیل کردن حمله به جهانگیری اشتباهه که نه، درسته خصوصا در جلسه اول و روشن کردن جبهه واقعی و ایضا سمت جهانگیری هم پایین نیست. و همچنین وخدی فیلی رسما مانع حمله شماست یا به شما حمله می کند فرقی با وزیر و شاه ندارد. اگر نزنی می خوری ضمن این که تهاجم به دولت قانونی اما بدون محبوبیت و بلکه دارای آرا منفی زیاد، بذاته موجب جذب آرا به سمت خود هست. برگ پنجم وعده های متنوع قالیباف هست که در جای خودش امروز می تونه مایه موفقیت بشه البته بشرطی که فردا بتونه جواب بده و فردا جای دولت فعلی گوشه رینگ نامزد بعدی نیفته. الغرض حرف زیاده ولی جمع بندی کلی اینه که احتمالا قالیباف خصوصا بعد رصد کلی آرا بصورت آزمایشی و سراسری، در صحنه نمی مونه و با رئیسی ائتلاف می کنه. 


7_ میر سلیم هم نقاط مثبت و منفی خودش رو داره. برگ منفی اول عدم حضور جدی اجرایی سالهای طولانی سابق و خصوصا در سالهای اخیره برگ منفی دوم رگه های هاشمیسم هست که در قالیباف و ایشون در سابقه و رفتار و کلمات شون بوده و اخیرا هم در کلمات میر سلیم بوده. خصوصا با مدارای کج دار مریز مرحوم عسگر اولادی با هاشمی در سالهای آخر، نکته منفی برا قشر انقلابیه، اما می تونیم حمل بر همراهی با هاشمی انقلابی سابق و مدارا با هاشمی پیشکسوت لاحق کنیم که امیدواریم در همین حد بوده باشه. برگ منفی سوم ناشناخته بودن توسط بدنه کلی جوانان امروز هست. شاید اگر میر سلیم مثل رئیسی در دو سال اخیر سمت مهمی داشت شهرت و محبوبیت بیشتری می یافت. برگ منفی چهارم سخنرانی کتابی و معلم وار ایشون هست. برگ منفی پنجم نداشتن تیم رسانه ای و مجازی قوی هست که حداقل یک پنجم رئیسی هم گستردگی و فعالیت ندارن. 

اما برگهای مثبت اول حضور در سالها و مناصب اولیه حکومت و کار طولانی با حضرت آقاست که بالطبع جزو السابقون حساب میشه و این برای مسئولین رده بالا و بدنه مذهبی کهنسال خیلی مثبته. برگ مثبت دوم تخصص مهندسی ایشون و رویکرد کار محور ایشون در این سالهاست و نوع حضور ایشون هم در ثبت نام و با لباس کار خیلی عالی است. برگ مثبت سوم عصبانیت اباحه گران فرهنگی از تفکرات فرهنگی ایشون هست. که نشون میده تفکرات اسلامی دست نخورده و سالمی می تونه داشته باشه. برگ مثبت چهارم تصریحات واضح ایشون بر تبعیت و همراهی با رهبری است که می تونه مذهبیون و انقلابیون رو جذب کنه. برگ مثبت پنجم قدرت بیان قوی ایشون هست که در مناظره دوم تعجب و شادی خیلی از خودی رو بر انگیخت که البته باید از اون حالت کتابی و معلمی خارج بشه. 

برگ مثبت ششم ادب و حضور ذهن و قانونمندی ایشون در مناظرات بود که چه بسا مردم در دولت جدید به ادب و وجدانیات و پاسخگویی و قانون پذیری صادقانه ولو کلامی توجه خاصی کنند. برگ مثبت هفتم حمایت یک حزب ریشه دار و با تفکرات نوعا اصیل اسلامی هست که این هم خیلی موثره. البته اگر ایشون در دور قبل انتخابات حاضر می شد احتمال رای آوری شون در این دوره خیلی بالاتر بود چون با استارت شناخت جوانهای مذهبی و انقلابی از ایشون در امروز، سن ایشون برا دور بعد بالاست. برگ برنده هشتم شروع حملات ایشون به دولت مستقر هست. که بعد از مناظره اول در جلسات عمومی و سپس در مناظره دوم به حد عالی رسید به نحوی که ایشون برنده مهم مناظره اخیر بود. برگ برنده نهم تسلط ایشون بر یک زبان خارجی است که در مناسبات بین المللی ارزشمند است و نزد قشر دانشگاهی نیز محل اعتبار خواهد بود. و هکذا موارد مثبت و منفی دیگر. 

با همه این تفاسیر در نگرش کلی احتمال رای اوری میر سلیم به علت ناشناخته بودن توسط بدنه جوان کشور پایینه، قالیباف هم بعلت دشمنان رسانه ای زیادی که از طیف مقابل علیه ش اقدام میکنن ممکنه آرائش لطمه بخوره اما اگر این دو نامزد بعد رصد دقیق کلی جامعه به رئیسی ملحق بشن بهتر ازین هس که وارد گود بشن و نتیجه اصلی رو نگیرند. البته این جا هم باز خطر دو قطبی شدن جامعه ، علی رغم مواظبت اشخاص متعهد از جنبه تئوری، در عمل ممکنه رخ بده که اگر چاره ای ازش نباشه باید جوری برخورد بشه که کمترین صدمات به جامعه وارد بشه ان شاء الله. 


نکته: ضمنا ما در مملکت مون افرادی که رای نمی دن و گاهی سی درصد هستن و گاهی پنجاه درصد هم داریم. ضمنا احتمال داره عده ای از احمدی نژادی هم این دوره رای ندن. و همچنین آرا مبهم یا سرسری هم همیشه داشتیم.

در پایان این مسئولین با تمام تفاوت نظرات در پشت صحنه با هم رفیق هستند یا سلام و علیک دارند و بطور متوالی در هسته های قدرت باقی هستند حتی همان هاشمی و احمدی و حتی همان رسائی و لاریجانی و امثالهم، پس ما خیلی کاسه داغ تر از آش نشویم. اگر قسمتی از متن رو دوستان انتقاد یا اعتراضی دارن بگن و ما رو راهنمایی کنند. والسلام 

یاسید الکریم
اللهم صل علی محمد و علی آل محمد و اسمع ندائی اذا نادیتک و اسمع دعائی اذا دعوتک و اقبل علی اذا ناجیتک فقد هربت الیک و وقفت بین یدیک مستکینا لک متضرعا الیک راجیا لما لدیک ترانی و تعلم ما فی نفسی و تخبر حاجتی و تعرف ضمیری و لا یخفی علیک امر منقلبی و مثوای و ما ارید ان ابدی به من منطقی و اتفوه به من طلبتی و ارجوه لعاقبة امری و قد جرت مقادیرک علی یا سیدی فیما یکون منی الی آخر عمری من سریرتی و علانیتی و بیدک لا بید غیرک زیادتی و نقصی و نفعی و ضری [ مناجات شریف شعبانیه ]
یاسید الکریم

استقبال از جناب رئیسی در قم، خوب و در اراک عالی .. 

خبرهای خوشی در راه است.. یا ایها المومنون اتحدوا اتحدوا 



یاسید الکریم

(1) عن الحلبی عن ابی عبدالله (ع) قال 

الکاد علی عیاله کالمجاهد فی سبیل الله 

هر کس برای معیشت خانواده اش تلاش کند 

و سختی بکشد همانند مجاهد در راه خداست. 

الکافی ج 5  ص88 ح 1 سند صحیح 

‏الفقیه ج 3  ص  169 ح  [3631] 

وسائل‏ الشیعة ج 17  ص 67  [22001] 


(2) عن اسماعیل بن مسلم عن جعفر بن محمد عن آبائه قال 

قال رسول الله(ص) قال العبادة سبعون جزءا افضلها طلب الحلال

عبادت هفتاد قسمت دارد که برترین جزء آن کسب حلال است. 

معانی الأخبار الصدوق ج 1 ص 367  سند موثق 

وسائل‏ الشیعة ج 17  ص  24 ح [21886] هکذا موثق 

ثواب الأعمال الصدوق ج 1  ص 180 سند ضعیف 


عن ابی خالد الکوفی رفعه عن ابی جعفر (ع) قال 

قال رسول الله(ص) قال العبادة سبعون جزءا افضلها طلب الحلال 

الکافی ج : 5  ص  78  ح 6 ضعیف 

تهذیب ‏الأحکام ج 6  ص  324 ح 12 هکذا ضعیف 

وسائل‏ الشیعة ج 17  ص  22  [21877] ضعیف 

و رواه الشیخ الطوسی عن الحسن بن محبوب عن ابی خالد ضعیف 


(3) قال رسول الله (ص) : ظلم الاجیر أجره من الکبائر 

ظلم در پرداخت مزد کارگر ، از گناهان بزرگ است .

بحار الأنوار ج 103  ص 170

مسند الإمام الکاظم ج 2 ص 361 


(4) عن شعیب قال ابوعبدالله (ع) 

اعطهم اجورهم قبل ان یجف اجورهم 

پیش از آنکه عرق کارگران خشک شود مزدشان را بپرداز 

الکافی ج 5  ص 290 ح 3 موثق  

تهذیب ‏الأحکام ج 7  ص  212 هکذا موثق 

وسائل‏ الشیعة ج 19  ص  106 ح  [24251] هکذا موثق 

و رواه الشیخ الطوسی عن أحمد بن محمد مثله‏ ، موثق 


(5) عن هشام بن حکم عن ابی عبدالله (ع) 

فی الحمال و الاجیر لا یجف عرقه حتی تعطیه اجرته 

امام صادق (ع) فرمود تا عرق باربر و کارگر 

[و دیگر مشاغل سخت بدنی] خشک نشده باید مزد آنها پرداخت شود. 

الکافی ج 5 ص 289 ح 2 صحیح 

تهذیب الأحکام ج 7 ص211 ح 11 هکذا صحیح 

وسائل‏ الشیعة ج 19 ص 107 ح [24250] هکذا صحیح 


(6)قال رسول الله صلی الله علیه و آله  

ألا من ظلم أجیرا اجرته فلعنة الله علیه 

هر که در اُجرت کارگرى ستم کند، لعنت خدا بر او باد. 

إحقاق الحق ج 5 ص 95

الروضة ج 1 ص 139

بحار الانوار ج40  ص 45 


(7) قال رسول الله(ص) من ظلم اجیراً اجره 

احبط اللّه عمله و حرّم علیه ریح الجنة 

کسى که به کارگرى در پرداخت مزدش ستم کند 

خداوند عمل او را حبط مى کند 

و بوى بهشت را بر او حرام مى گرداند. 

الفقیه ج 4 ص 13 ضعیف 

ثواب الأعمال ج 1  ص 281

وسائل ‏الشیعة ج 19 ص 107 و ایضا 108 


نکته: ضعف برخی اسناد با تکرار منابع اولیه و اسناد مشابه صحیح، جبران می شود. 



پ ن : مسئولین دولت و عدلیه و مجلس محترم 

سیل ها، حوادث، بی کاری ها، همه عادی شده! 

این جا تهران و پلاسکو نیست! راحت باشید! 

طبق معمول بگویید کوتاهی و خطای انسانی! 

طبق معمول با دعواهای سیاسی به هم حمله کنید!!  

طبق معمول بعد دو روز این تصاویر را فراموش کنید!  

طبق معمول وعده های باد هوا برای پرداخت و جبران 

و نظارت بدهید و اما امروز به تبلیغات مشغول باشید!!  

یاسید الکریم

امام صادق (ع) : براى ما حکومتی است آنگاه که خداوند بخواهد 

آن را مى‏ آورد، سپس حضرت فرمودند آن کسى که دوست دارد 

جزو اصحاب حضرت مهدى (عج) قرار گیرد باید منتظر ظهور باشد 

و باید اهل ترک گناهان و رعایت اخلاق حسنه و حرکت بسوی انتظار باشد. 

پس درین حالت اگر بمیرد و قائم آل محمد ظهور کند مانند اجر کسی را دارد 

که آن حضرت [عجل الله تعالی فرجه] را درک نموده و در خدمت ش باشد. 

پس تلاش کنید و منتظر باشید. گوارا باد بر شما اى گروه مورد رحمت خداوند. 


قال ابوعبدالله الصادق علیه السلام 

إنّ لنا دولة یجیئ اللَّه بها إذا شاء ثمّ قال  

من سره أن یکون من أصحاب القائم، فلینتظر 

و لیعمل بالورع و محاسن الاخلاق وهو منتظر، فإن مات 

و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل أجر من أدرکه 

فجدّوا و انتظروا، هنیئا لکم أیّتها العصابة المرحومة 


الغیبة للنعمانی ج 1 ص 200

بحار الأنوار ج 52 ص 140 

منتخب الاثر ج 3  ص 210 

إثبات الهداة ج 7 ص 73 


یاسید الکریم

بعد جنگ بعضی از آن حال و هوا فاصله گرفتند و مشغول امور روزمره شدند و طبعا گرفتارهای مادی ای داشتند. سید می گفت : اگر این دوستان نماز شب بخوانند اصلا این حرفها را نمی زنند. نماز شب باعث می شود قدر و منزلت خودشان را بهتر متوجه شوند. سید را می گویم. سید مجتبی علمدار

یاسید الکریم

داود بن فرقد روایت می کند به حضرت صادق(ع) عرض کردم : 

ثواب آن که در هر زمانی امام حسین (ع) را زیارت کند چیست؟ 

حضرت فرمود: براى او ثواب صدهزار شهید مانند شهدا بدر می باشد. 


محمد بن مسلم روایت می کند حضرت باقر (ع) فرمود: اگر مردم می دانستند که در زیارت امام حسین (ع) چه فضل و ثوابی است حتما از شوق و ذوق قالب تهی می کردند و نفس هایشان به شماره افتاده و قطع خواهد شد. راوی می گوید: عرض کردم: در زیارت آن حضرت چه اجر و ثوابی می باشد؟ 

حضرت باقر(ع) فرمود: کسی که از روی شوق و ارادت به زیارت آن حضرت رود خداوند متعال هزار حجّ و هزار عمره قبول شده برایش می نویسد و اجر و ثواب هزار شهید از شهداء بدر و اجر هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه قبول شده و ثواب آزاد نمودن هزار بنده که با نیت خالص در راه خدا آزاد شده باشند برایش منظور می شود و پیوسته در طول ایام سال از هر آفتی در امان است که آسان ترین آنها از شر شیطان است، و بر او ملکی موکل شود که او را از شش جهت محافظت فرماید. و اگر در بین سال بمیرد از هول نکیر و منکر و عذاب قبر در امان است و احدی در روز حساب باقی نمی ماند مگر آنکه تمنّا می کند که کاش از زوّار ابا عبد اللَّه الحسین(ع) می بود. 


عبدالله بن ابی یعفور روایت می کند یکی از یاران به حضرت عرض کرد: فدایت شوم آیا این تمام فضلیت زیارت سیدالشهدا است؟ امام صادق(ع) فرمود : به خدا سوگند، اگر در همه فضیلت های زیارت امام حسین (ع) با شما سخن می‌گفتم، قطعا، حج را بطور کلی رها می کردید، و هیچکدام از شما حج [جز در حد رفع تکلیف] نمی رفت، مگر نمی دانی که خداوند سبحان قبل از اینکه مکه را حرم خود بگیرد، کربلا را حرم امن و مبارک خود گرفت. 


چهل حدیث کوتاه در مورد امام حسین (ع) [ اینجا

صد و ده حدیث تصویری از سیدالشهدا (ع) [ اینجا

ثواب زیارت امام حسین (ع) (+ پوستر و پاورپوینت) [ اینجا

مجموعه صوتی سیدالشهدا .. با 240 قطعه مولودی [ اینجا

امام حسین (ع) در روایات اهل تسنن [ اینجا ] و [ اینجا

نرم افزار رایانه فروغ هدایت 

زندگینامه امام حسین (ع) فضائل ، کرامات و.. [حجم دو مگ] [ اینجا

نرم افزار اندروید اعمال ماه شعبان [حجم یک مگ] [ اینجا

 

عن داود بن فرقد قال قلت لأبی عبد الله (ع) 

ما لمن زار الحسین (ع) فی کل شهر من الثواب؟ 

قال له من الثواب ثواب مائة ألف شهید و مثل شهداء بدر.  

کامل الزیارات ابن قولویه القمی ج 1  ص 183 صحیح 

تهذیب ‏الأحکام ج 6 ص 52 ح 38 هکذا صحیح 

وسائل ‏الشیعة ج 14 ص 438 ح [19551] هکذا صحیح 

نکته: البته لفظ کل شهر و مثل شهداء ترجمه اش شرح دارد. 


عن محمد بن مسلم  عن أبی جعفر (ع) 

لو یعلم الناس ما فی زیارة الحسین (ع) من الفضل لماتوا شوقا ، وتقطعت أنفسهم علیه حسرات ، قلت و ما فیه؟ قال  من زاره تشوقا إلیه کتب الله له ألف حجة متقبلة ، وألف عمرة مبرورة ، وأجر ألف شهید من شهداء بدر ، وأجر ألف صائم ، و ثواب ألف صدقة مقبولة ، و ثواب ألف نسمة أرید بها وجه الله ، و لم یزل محفوظا .. 

کامل الزیارات ابن قولویه القمی ج 1  ص 142 صحیح 

وسائل‏ الشیعة ج 14 ص 453 ح [19583] هکذا صحیح 


عن عبدالله بن ابی یعفور سمعت اباعبدالله ... فقال له: جعلت فداک اکل هذا الفضل؟ فقال: نعم و الله لو انى حدثتکم بفضل زیارته و بفضل قبره لترکتم الحج راسا و ما حج منکم احد، ویحک اما تعلم ان الله اتخذ [بفضل قبره] کربلاء حرما آمنا مبارکا قبل ان یتخذ مکة حرما؟.. 

کامل الزیارات ابن قولویه القمی ج 1  ص 266 سند صحیح 

وسائل الشیعه ج14 ص514 ح [19719] هکذا سند صحیح 


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. 


#حدیث #امام_حسین #امام_صادق #امام_باقر #زیارت #سند_صحیح 


یاسید الکریم

إنا مکنا له فی الأرض 

و آتیناه من کل شیء سببا (کهف/84) 

 

برا موفقیت جناب رئیسی در این شبهای عزیز دعا کنیم. 


یاسید الکریم

صد روز چی شد؟ کی گفتم ؟ 

چار میلیون شغل چی شد؟ کی گفتم ؟

 

عن عبید بن زراره قال سمعت ابا عبدالله (ع) 

ان مما اعان الله به علی الکذابین النسیان 


الکافی ج 2 ص 341 ح 15 سند موثق 

یاسید الکریم

چند راوی می گویند از امام صادق(ع) سوال کردیم 

آیا کسی از پدران بزرگوارتان شعبان را روزه گرفته؟ 

امام جعفر صادق (ع) فرمود : بله بهترین پدرانم 

یعنی رسول اکرم (ص) شعبان را روزه گرفته است. 


عن سماعه قال قلت لابی عبدالله (ع) 

هل صام احد من آبائک شعبان؟ 

قال خیر آبائی رسول الله (ص) صامه 

الکافی ج 4  ص 91  ح 5 سند موثق 

التهذیب ج 4 ص 308 ح 6 هکذا موثق 


رهبر معظم : من یک وقتی از امام (ره) پرسیدم در این دعاهای مأثوری که وجود دارد، شما کدام دعا را بیشتر از همه خوشتان می‌آید و دوست دارید. فرمودند " دعای کمیل و مناجات شعبانیه" اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است؛ دعای کمیل که می ‌دانید اصلاً ورود اصلی‌ اش مال شب نیمه‌ی شعبان است، مناجات شعبانیه هم که از ائمه (ع) نقل شده، متعلق به ماه شعبان است. لحن این دو دعا به هم نزدیک است؛ هر دو عاشقانه است. 


ادعیه ماه شعبان در کلام حضرت آقا [ اینجا

اعمال مشترکه ماه شعبان [ اینجا

اعمال خاصه و مناسبت های ماه شعبان [ اینجا ]  

دانلود ادعیه ماه شعبان [ اینجا

دانلود مولودی امام زمان(عج) + متن اشعار [ اینجا ]  

فضیلت و اعمال ماه شعبان المعظم [ اینجا ]  

ویژه نامه ماه شعبان المعظّم [ اینجا



عن الحلبی قال سالت اباعبدالله (ع) هل صام احد من 

آبائک شعبان قط؟ قال صامه خیر آبائی رسول الله (ص) 

الکافی ج 4  ص 91 ح 6 (2+1) سند صحیح 

التهذیب‏ ج 4 ص308 ح 7 با دو سند صحیح 


عن یونس بن یعقوب عن ابی عبدالله (ع) 

قال سالته عن صوم شعبان فقلت له جعلت فداک 

کان احد من آبائک علیهم السلام یصوم شعبان؟ 

قال کان خیر آبائی رسول الله(ص) اکثر صیامه فی شعبان. 

التهذیب‏ ج 4  ص 308 ح 5  چهار سند موثق  

استبصار ج 2 ص 138 ح 3 هکذا چهار موثق 

 

برخی نکات 

1_ماه مبارک شعبان در حرکت به سمت خداوند عظمتی عجیب دارد. 

2_ماه شعبان ماه ثمر دادن توجهات اهل معنا به نبی خدا(ص) است. 

3_روزه شعبان خیلی اهمیت دارد چنانچه روایات بالا بیان می کند. 

4_برخ روایات نهی روزه شعبان بعلت منع از واجب شمردن روزه شعبان است. 

5_روزه کل شعبان لازم نیست اما حداقل چند روز آن را غنیمت بشماریم. 

6_چند میلاد پر سعادت این ماه بزرگ، ظرف مهمی برای اخذ حوائج است. 

7_نیمه شعبان و تولد حضرت بقیه الله (عج) دست کمی از شب قدر ندارد. 

8_حتما اعمال و دعاهای این ماه رو فراموش نکنیم که فرصتها زود میگذرد. 

والسلام علیکم و رحمه الله 

یاسید الکریم

و بدا لهم من الله ما لم یکونوا یحتسبون 

و بدا لهم سیئات ما کسبوا 

و حاق بهم ما کانوا به یستهزؤن (زمر/47و48) 


لذا شاعر به زیبایی می گوید: 

ولو أنا إذا متنا تُرکنا - لکانَ المَوْتُ راحَة َ کُلِّ حَیِّ 

و لکنا إذا متنا بُعثنا - و نُسأل بعد ذا عن کل شی 


گاهی خیال می کنیم اگر شری را گناهی را خلافی را در خفا یا آشکار انجام دادیم و سزای کار غلط را ندیدیم [که بعدا می فهمیم که ای کاش در همان خطای اول سزای آن را میدیدیم و جزای آن را نقدا همانجا می چشیدیم.] پس موضوع تمام شد و رفت! یا معاذ الله آن گناه اساسا کار اشتباه و بدی نبوده و جزو اختیارات بوده و هر چه جزو اختیارات باشد معقول و مجاز است! مثلا اختیار و امکان دزدی باعث می شود بدزدیم و چون بقیه هم می کنند و سنگ از آسمان بر ایشان نریخت و زندگی رو به راه است پس دزدی کاری است درست! 

اما دریغ که " فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره (زلزال 7 و 8)  و وضع الکتاب فتری المجرمین مشفقین مما فیه و یقولون یا ویلتنا مال هذا الکتاب لا یغادر صغیره و لا کبیره الا احصیها و وجدوا ما عملوا حاضرا و لایظلم ربک احدا (کهف/49) یا بنی إنها إن تک مثقال حبة من خردل فتکن فی صخرة أو فی السماوات أو فی الأرض یأت بها الله إن الله لطیف خبیر (لقمان/16) " اگر هزار سطر سخن بگوییم مانند امثال این چند آیه شریفه معنا رسا و شفاف نخواهد بود. 

لذا هیچ فکری و هیچ حرفی و هیچ عملی در عالم، گم نمی شود. و به محض انجام هر عملی دهها رونوشت و گواهی و شهادت از اعضاء بدن و نفس مدرکه و زمین و زمان و ملائکه و ... از آن کار ثبت می شود. و هرگز و هرگز چیزی در عالم محو نمی شود الا باذن الله. 

و ماهای حواس پرت مثل افراد شیرین عقل که با یک دلیت و ارسال یک فایل به سطل زباله آن را تمام شده می پنداریم. دریغ ازین که دهها و دهها رونوشت از آن توسط اهل فن بیرون کشیده می شود به نحوی که خود ما از تجمیع ذره ذره ی کارهای سابق خود ، شوکه خواهیم شد.. 

ممکن است تصور کنیم خب حیات و ممات ما در عالم چه اهمیتی دارد؟ مثل کودکی که در اثر تنبلی و بازیگوشی و خسته شدن از تکرار تکالیف، خود را از دایره درس و مدرسه می خواهد بیرون بکشد.. اول این که چقدر به والدین و اطرافیان خود آزار می رساند. آن والدین برای او هزاران امید دارند و برنامه ها ریخته اند. دوم این که چه صدماتی به سعادت و موقعیت خود می زند که بعدا با چیزی جبران نمی شود. و دلسوزی دیگران دردی از زخم های او نخواهد کاست. پس هر کس مورد توجه ترین فرد عالم برای والدین و خانواده خود و مهم ترین موجود خلقت برای خودش است. که اگر این را بفهمد کار تمام است. لذا تعبیر فارسی زیبایی دارد که از آیینه بپرس نام نجات دهنده ات را! 

اگر بفهمی چقدر فضای پرواز داری [ یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه (فجر 28) .. رسد آدمی بجایی که بجز خدا نبیند..] و چقدر خطر سقوط داری [ قتل الإنسان ما أکفره (عبس/17)] اصلا روش زندگی تو این طور نخواهد ماند. هر فکری را به ذهن و قلبت راه نمی دهی هر حرفی را نمی زنی هر کاری را نمی کنی.. نه این که کسی ببیند یا یا نبیند، تیغ کسی ببرد تو را مواخذه و مجازات کند یا نبرد و نکند. نه بلکه شان خود را اجل از جهالت و غفلت و گناه خواهی دید. اثرات تخلفات را در سیاه سازی لباس خود و کدورت صفای خود و سنگینی حال خود خواهی فهمید. ترس از حسابرسی خداوند در امروز و فردای قیامت خواب شب تو را خواهد گرفت. تو را سحرها از بستر نرم خواهد کند. اشک ها تو را امان نخواهند داد و دل تو نرم و بی تاب خواهد شد و کم کم با این حال مقدس، چاله چوله ها را بهتر خواهی دید و لغزش ها کمتر می شود 

و دست عنایت خداوند حکیم و منان را در زندگی خود خواهی دید، البته نه بطور خیالی و القائی و بی استحقاق و نابرده رنج [ و قال علی(ع) لرجل سأله ان یعظه: لا تکن ممن یرجو الآخرة بغیر العمل، و یرجی التوبة بطول الامل. یقول فی الدنیا بقول الزاهدین، و یعمل فیها بعمل الراغبین. ان اعطی منها لم یشبع، و ان منع منها لم یقنع. یعجز عن شکر ما اوتی، و یبتغی الزیادة فیما بقی ینهی و لا ینتهی و یامر بما لا یاتی. یحب الصالحین ولا یعمل عملهم، و یبغض المذنبین وهو احدهم. یکره الموت لکثرة ذنوبه، و یقیم علی ما یکره الموت له ان سقم ظل نادما، وان صح امن لاهیا. یعجب بنفسه اذا عوفی ویقنط اذا ابتلی. ان اصابه بلاء دعا مضطرا و ان ناله رخاء اعرض مغترا.. (نهج البلاغه حکمت 150) ] بلکه بطور ملموس و مشخص [ و اکتب لی امانا من سخطک و بشرنی بذلک فی العاجل دون الآجل، بشری اعرفها و عرفنی فیه علامة أتبینها ان ذلک لا یضیق علیک فی وسعک (صحیفه سجادیه دعای16)] نگاه مهر خدا را خواهی چشید. 

لذا امیرالمؤمنین سلام الله علیه فرمود: « فمن أخذ بالتّقوی عزبت عنه الشدائد بعد دنوها و احلولت له الأمور بعد مرارتها و انفرجت عنه الأمواج بعد تراکمها و أسهلت له الصعاب بعد إنصابها و هطلت علیه الکرامة بعد قحوطها و تحدبت علیه الرحمة بعد نفورها ، و تفجرت علیه النعم بعد نضوبها ، و وبلت علیه البرکة بعد إرذاذها (نهج البلاغه 98) » چقدر بشارتهای آیات و روایات ماثوره واقعی و پر اعتبار و دور از شطحیات افراد و افکار بی خبر از مکتب اهل بیت است. لذا اگر گفتیم خدا و پای حرف مان ماندیم و حرکت را ادامه دادیم.. خطرناک ترین تهدیدها " و بدا لهم من الله ما لم یکونوا یحتسبون (زمر/47) تبدیل به زیباترین و آرامش بخش ترین بشارت ها برای درستکاران و اهل ایمان و اهل تقوا خواهد شد. فلا تعلم نفس ما اخفی لهم من قرة اعین (سجده/17) چه سعادتی.. طوبی لهم. والسلام علیکم. 


یاسید الکریم