یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است


الف : شاید قصه جماعتی شراب فروش که از اهالی مسجد که همسایه شون بودن و شکایت کردن که با نفرین ملک ما رو خراب کردین و انکار اهل مسجد رو شنیدین و کلام جالب لطیفی که در عجبم از شراب فروشانی که مدعی تاثیر دعا هستند و در عجبم از اهالی مسجدی که منکر اثر دعای خود هستند. 

 

ب : حالا کار به تخلفات قشر مخالف ندارم که چوب خدا زده شون، سوال اینجاست که چرا خود ماها به قواعد مذهبی باور و التزام نداریم؟ چرا ما دنیا زده شدیم؟ چرا ما دروغ و غیبت و تهمت داریم؟ چرا ما اعتقادی به ازدواج آسان نداریم؟ ماها چرا میل به مساجد و دعا و زیارات نداریم؟ ماها چرا صله رحم و نفقه افراد نزدیک یادمون رفته؟ ماها چرا انتظار فرج مون فانتزی و پوست پیازی شده؟ ماها چرا وابسته به اخبار بی بی سی و خوش آمد و بدآمد شیطان بزرگ و تفاله های داخلی ش شدیم؟ و ته ش میگیم اونا هم حق دارن و اونا هم درست میگن. ماها چرا حجاب واجب فقهی و قانونی و قرآنی رو اختیاری می شماریم؟ ماها چرا مقابل بی کفایتی دولت غربزده و پیر و خسته ساکتیم؟ ماها چرا مقابل بی آبی و بی برقی و حوائج ضروری ملت بی تفاوتیم؟ ماها چرا به گرونی ها و احتکار مفت خورها دامن میزنیم؟ ماها چرا دعای ندبه مون شل و وله؟ ماها چرا قرض نمیدیم؟ ماها چرا خمس نمیدیم؟ چرا ماها نمازشب نمی خونیم؟ ماها چرا مث لائیک ها و مادی پرستها شدیم؟ چرا یه غباری ازونها به افکار و رفتار ماها نشسته؟ پس چه فرقی بین ماست؟ نه بالام بهشت خاله بازی نیست و اهل بهشت تفاوت ساختاری و ماهوی و جدی با اهل دوزخ دارن، نمیشه آب قاطی ش کرد. اون بالایی حواسش خیلی جمع تر ازین حرفاست. 

أم حسبتم أن تدخلوا الجنة و لما یعلم الله الذین جاهدوا منکم و یعلم الصابرین (آل عمران/۱۴۲) ... ام حسبتم ان تدخلوا الجنة و لما یاتکم مثل الذین خلوا من قبلکم مستهم الباساء و الضراء و زلزلوا حتى یقول الرسول و الذین امنوا معه متى نصر الله؟ (بقره/۲۱۴)

 

ج : این حدیث شریف رو شیعه و سنی نقل و تایید کردن... عن برید عن ابی جعفر (ع) قال حدثنی جابر بن عبدالله ان النبی (ص) قال من تزوج امرأة لمالها وکله الله الیه و من تزوجها لجمالها رای فیها ما یکره و من تزوجها لدینها جمع الله له ذلک. 

 #التهذیب  ج 7 ص 399 

یعنی ۱- کار برای خدا اثر دارد و برکت زاست. و کار برای دنیا ابتر است و اگر در ظاهر ابتر هم نباشد برکت ندارد. ۲- این موضوع منحصر به ازدواج نیست. اگر مثل شهید طهرانی مقدم تخصص و اخلاص رو جمع کنی یک تنه با چند تا جوون یک ملت رو از شر اجانب و کفار نجات میدی و بقول سید نصرالله هر دختر شیعه که در لبنان با آزادی قدم می زند از برکت کار شهید طهرانی مقدم است. یا مث دکتر قریب یا افرادی که با همت بلند چه ها کردن. حالا اینو مقایسه کنید با جوونی که تمام همت ش یک مدرک و یک شغل و چار تا مهمون پارتی و یه ازدواج و زندگی معمولی پر از تکرار و بعد ۶۰ سال ناگهان بانگ برامد که خواجه بمرد. تمام. بعد ۴۰ سال نسیا منسیا اصلا احدالناسی نمیگه فلانی کی بود. و اسم دکتر مهندس رو سنگ قبرش یه چیز مسخره میشه. اینها همونا بودن که برا ساعت به ساعت شون تا دلار نمی گرفتن حرکت نمی کردن. و ارزشهای انسانی و دینی شون فقط منحصر به مادی نگری و خود محوری و لذائذ شخصی بود و تمام. این افراد از و رفعناه مکانا علیا (مریم/۵۷) محروم شدن‌. از و ترکنا علیه فی الاخرین و سلام علی نوح فی العالمین (صافات/۷۸و۷۹) و نام نیک در گستره بشریت محروم شدن و ازین دست مثالها زیاده. ۳- به بیان دیگه اگر ازدواج و هر کار مناسب و معروف برای خدا بود در نهایت همه کجی هاش رفع یا کم میشه و همه محاسن درش جمع میشه (چرا که زیبایی و آرامش و قناعت و.. وابسته به مولفه های مختلفی هس که سر کلاف اصلی اون آرامش دست خداست که در یاد خودش و بندگی خودش قرارش داده. الا بذکر الله تطمئن القلوب (رعد/ ۲۸ ) و من اعرض عن ذکرى فان له معیشه ضنکا و نحشره یوم القیمه اعمى (طه/ 124) ) و اگر هدف و روش زندگی ما با محوریت مادی نگری و لذت محوری و طمع محوری بود خدا بنا گذاشته این بیت عنکبوت رو دیر یا زود بزنه زمین و باد کله اون فرعون و قارون و تفاله ها و نوچه های صدها پله پایین تر از اونا رو بخوابونه. (ما أغنى عنی مالیه هلک عنی سلطانیه خذوه فغلوه ثم الجحیم صلوه (حاقه ۲۸ تا ۳۱) ) ایشاللا منطق مون قارونی و فرعونی با روکش و لعاب مذهبی نباشه. 

 

خلاصه خدا و حرفهاش رو باور کنیم و به دستورات شرعی (خصوصا در اصول و فروع و کبائر ) ملتزم و پایبند واقعی باشیم و از همراهی و همرنگی با اغیار و اجانب و فساق دوری کنیم. و السلام. 


یاسید الکریم

کاهش شدید قیمت دلار و سکه، 

موجب درگیری اسحاق و جهانگیری شده است. 

 

طبق اعلام بانک مرکزی در روز گذشته 

این تحولات عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان است. 

 

روزنامه آفتاب یزد درین راستا سال 96 فرمود:

چیزی شبیه به توهم توطئه عین خوره به جان ما افتاده. 

 

حجت الاسلام دکترصادق زیباکلام نیز در سال 89 فرمودند 

توهم توطئه معضل تاریخی ایرانیان است. 


یاسید الکریم

 امام صادق (ع) فرمود: در ضمن آنچه خداوند عزوجل به موسى بن عمران(ع) وحى کرد این بود که: اى موسى بن عمران، مخلوقى که نزدم محبوب تر از بنده مؤمن باشد نیافریده ام، [با این وجود] او را مبتلى کنم به آنچه براى او بهتر است و عافیت دهم در آنچه برایش بهتر است. [یعنی حقیقت خیر و شر مسائل و نتایج و عاقبت امور نزد خداست.] و آنچه شر اوست از او بگردانم به آنچه خیر او است [به زبان ساده عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد] و من به آنچه [دنیا و آخرت] بنده ام را اصلاح کند داناترم، پس [حالا که اوج محبت و خیر خواهی کلی مرا دانست] باید بر بلای [گاه به گاه] من صبر کند و نعمتهای مرا را شکر نماید [و گرفتار منیت و غفلت نشود] و به قضای الهی [در همه اطوار] راضى باشد، تا او را در زمره صدیقین نزد خود نویسم، مادامی که به رضاى من عمل کند و امرم را اطاعت نماید. [یعنی در یک کلام التزام به حرکت در مسیر رضای الهی در همه شئونات مقدمه ورود به دایره صدیقین است که رضای الهی، ابتدائا و التزاما و نتیجتا با اطاعت از اوامر الهی در همه احوال حاصل می شود.] 

 

عن داود بن فرقد عن ابی عبدالله (ع) إن فیما أوحى الله عزوجل إلى موسى بن عمران «یا موسى بن عمران، ما خلقت خلقاً أحبّ إلیّ من عبدی المؤمن، فإنّی إنّما أبتلیه لما هو خیر له، و اُعافیه لما هو خیر له، و أزوی عنه ما هو شرّ له لما هو خیر له، و أنا أعلم بما یصلح علیه عبدی، فلیصبر على بلائی و لیشکر نعمائی و لیرض بقضائی، أکتبه فی الصدّیقین عندی إذا عمل برضائی و أطاع أمری»

 

الکافی ج  2  ص 62 ح 7 سند صحیح 

وسائل ‏الشیعة ج3 ص253 ح [3552] 

مسکّن الفؤاد  ج 1 ص 88

اُصول الدین الحائری ج 1 ص 128 


یاسید الکریم