یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است


حنان بن سدیر روایت می کند که ابوصباح کنانی به امام صادق(ع) عرضه داشت [خدا میداند ] ما بخاطر شما از مردم چه ها که نمی بینیم، حضرت صادق الائمه(ع) فرمود : در راه ما از مردم چه می بینید؟ گفت : [آنقدر فضای جامعه مسموم است که] هنوز کلامی بین ما و کسی [در مکالمات و علوم و مرافعه و مسائل عادی ] جاری نشده [ بدون این که حرف ما را بشنود و کمی وجدان و انصاف را بکار بیندازد یا از نفرت و غضب دوری کند ] با [طعن و کنایه و توهین] می گوید [ای] جعفری خبیث! فرمود : [یعنی] مردم شما را بخاطر [اعتقاد به راه] ما سرزنش و تحقیر می کنند؟ عرضه داشت آری، حضرت فرمود : به خدا سوگند که چقدر رهروان جعفر بین شما اندک هستند. اصحاب واقعی من تنها آنها هستند که دارای ورع [و تقوایی] شدید و عالی باشند و تنها خدا را [در زندگی و مرافعات و دیگر احوال] در نظر بگیرند و تنها به امید حق تعالی دلبسته باشند. این چنین افرادی صحابی جعفر هستند. 

 

عن حنان بن سدیر قال قال ابوالصباح الکنانی لابی عبدالله (ع) ما نلقی من الناس فیک فقال ابوعبدالله (ع) و ما الذی تلقی من الناس فی؟ فقال لا یزال یکون بیننا و بین الرجل الکلام فیقول جعفری خبیث! فقال یعیرکم الناس بی؟ فقال ابوالصباح نعم قال فقال (ع) ما اقل و الله من یتبع جعفرا منکم، انما اصحابی من اشتد ورعه و عمل لخالقه و رجا ثوابه فهولاء اصحابی 

 

الکافی ج : 2  ص 77 ح 6 سند موثق 

 

پ ن : یعنی 1_مبادا رفتاری بدون تقوا از شماها باعث بدبینی [و تجری] مردم شود. 2_مبادا بعد از شناخت ولایت و رعایت تقوا به خوش آمد و بد آمد کسی مسرور یا محزون شوید. 3_ مبادا محور زندگی شما رضایت مخلوقین باشد، شما آگاهانه دنبال رضایت خدا باشید و به خوشحالی و غضبناکی افراد تکیه نکنید که روزی هست و روزی نیست و با تغییر احوال دنیا جابجا می شود. 4_مدعیان راه ما زیادند و به عمل کار بر آید به سخن دانی نیست. مبادا چوب دو سر طلا و خسر الدنیا و الآخره باشید تکلیف خود را روشن کنید یا صادقانه و تمام دل به توحید و مکتب اهل بیت(ع) چنگ بزنید یا بیهوده خود را در معرض قضاوت و طعن و لعن دشمنان این مکتب قرار ندهید. قوله تعالی : من کان یرید العاجله عجلنا له فیها ما نشاء لمن نرید ثم جعلنا له جهنم یصلاها مذموما مدحورا و من اراد الآخره و سعی لها سعیها و هو مومن فاولائک کان سعیهم مشکورا ، کلا نمد هولاء و هولاء من عطاء ربک (اسراء 18تا20) 

پ ن 2: دوره امام صادق(ع) خصوصا نیمه دوم عمر شریف آن حضرت دوران استقرار حکومت دشمنان اهل بیت و از ایام مظلومیت اهل بیت است. لذا در فهم بهتر روایات معتبر اما ظاهرا متعارض در عهد امام باقر (ع) یا امام صادق(ع) موضوع تقیه در عهد امام صادق را حتما باید مد نظر داشت. 


یاسید الکریم

کجا بی جای ته، ای بر همه شاه 
که مو آیم بدان جا ، از همه راه 
همه جا جای ته، مو کور باطن 
غلط گفتم غلط ، استغفرالله 

اللهم عجل لولیک الفرج 
و العافیه و النصر و سهل مخرجه 


یاسید الکریم

رسول خدا (ص) فرمود : هر که می خواهد به من متوسل شود، و بر من حقی داشته باشد که روز قیامت او را [یاری و] شفاعت نمایم، پس بر خاندان من صلوات و دعا نماید، و [ با دعا و دیگر خدمت ها ] ایشان را مسرور نماید. 


عن ابان بن تغلب عن ابی جعفر الباقر (ع) عن آبائه قال قال رسول الله (ص) من أراد التوسل الی و أن یکون له عندی ید أشفع له بها یوم القیامة فلیصلّ أهل بیتی و یدخل السرور علیهم 

  

أمالی الصدوق  ص 379 سند صحیح 

وسائل الشیعه‏ ج 7 ص 203 ح [9115] 

ختم 14000 صلوات 

هدیه به چهارده معصوم 

و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 

اصلاح امور همه مسلمین 

آمرزش مومنین و درگذشتگان 

اجابت همه حوائج مشروعه دوستان 

عزیزان 200 تا 700 صلوات بردارن 

و فرصت انجام تا عصر سه شنبه 



یاسید الکریم

نماز بی ولای او عبادتی است بی وضو 

به منکر علی(ع) بگو نماز خود قضا کند 

 

در تفسیر امام عسکری(ع) روایت شده که ایشان از پدران بزرگوارشان روایت کردند که پیامبر اکرم(ص) فرمود: خداوند نمازی را بدون وضو و طهارت نمی پذیرد .. و بزرگ ترین طهارت برای نماز، که بدون آن هیچ نمازی و هیچ طاعتی در پیشگاه خداوند پذیرفته نمی شود؛ پذیرش ولایت پیامبر خاتم (ص) است چرا که او سید انبیاء الهی است و نیز پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (ع) است چرا که او سالار همه اوصیاء عظام است و نیز پذیرش ولایت اولیاء پیامبر(ص) و علی(ع) [یعنی ائمه اطهار (ع)] و دشمن داشتن دشمنان پیامبر و امیرالمؤمنین علیهما السّلام است. 


عن الحسن بن علی العسکری فی تفسیره عن آبائه(ع) عن رسول الله(ص) قال : لا یقبل الله تعالى صلاة بغیر طهور ... و إن أعظم طهور الصلاة التی لا یقبل الصلاة إلا به و لا شیئا من الطاعات مع فقده موالاة محمد (ص) لأنه سید المرسلین و موالاة علی(ع) بأنه سید الوصیین و مولاة أولیائهما و معاداة أعدائهما. 


الوسائل‏ ج 1 ص 398  ح 1039 سند صحیح 

إثبات الهداة ج 3  ص 159  

البحار ج ۸۰ ص ۳۱۶ ح ۷ 

 

چهل حدیث از امام حسن عسکری(ع) [ اینجا



یاسید الکریم

امام صادق (ع) فرمود : نزدیک ترین حال بندگان به خداوند عزوجل و رضایت آور ترین وضعیت ایشان به حق تعالی در زمانه ای است که [به دلائلی] حجت الهی را در بین خود نیابند و [شخص] او بر ایشان آشکار نباشد و محل او را ندانند با این وجود [عقلا و شرعا به این معرفت برسند و] باور داشته باشند که حجت و بینات خداوند [ با غیبت و عدم رویت امام ] از دوش بندگان برداشته نمی شود، و در آن دوران [ با تمام مشکلات زمان غیبت ] دمادم توقع و انتظار فرج حجت الهی را داشته باشند. 

 

عن المفضل بن عمر عن أبی عبد الله (ع) أنه قال " أقرب ما یکون العباد من الله عزوجل و أرضى ما یکون عنهم إذا افتقدوا حجة الله عزوجل فلم یظهر لهم ، و لم یعلموا بمکانه و هم فی ذلک یعلمون أنه لم تبطل حجج الله عنهم و بیناته، فعندها فتوقعوا الفرج صباحا و مساء 

 

کمال الدین صدوق ج 2 ص 338 ح 10 سه سند صحیح 

اصول کافی کلینی ج 1 ص 333 ح 1  دو سند ضعیف 

الغیبة الطوسی ج 1 ص 457 

الغیبة النعمانی ج1 ص 162 


یاسید الکریم

عبدالله بن سنان روایت می کند از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود: سه چیز افتخار و زینت مومن در دنیا و آخرت است 1- نماز در آخر شب 2- دل کندن از آنچه در اختیار دیگران است 3- اعتقاد به ولایت امامی از خاندان پیغمبر (ص) 

 

عن عبد اللّه بن سنان قال: سمعت أبا عبد اللّه (ع) یقول: ثلاث هنّ فخر المؤمن و زینة فی الدّنیا و الآخرة: الصلاة فی آخر اللیل و یأسه ممّا فی أیدی النّاس و ولایته الامام من آل محمّد (ص) 

 

الکافی ج 8  ص 234 ح 311 سند صحیح 

إثبات الهداة ج2  ص106 

الأمالی  638 ح 858 

مفتاح الفلاح ج 1  ص 289 

یاسید الکریم