یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

یاسید الکریم

یا سیدالکریم ز نسل کریم ها - دارم سلام محضر عبد العظیم ها 

راه بهشت کرببلا،ازحریم توست-یعنی جواز عشق بدست کریم ها 

باشد رواق کوی تو دارالسلام ما - موساترین قافله این کلیم ها " 

http://karevansadeghiye.ir/19945/ 

یاسید الکریم

#روحانی ما خوشبختانه از رکود عبور کردیم. 

(مشهد 16 شهریور 93 ) 

امروز اقتصاد کشور از دوره رکود خارج شده است. 

(قشم 9 فروردین 1394 ) 

ما از رکود عبور کردیم 

(گیلان 26 فروردین 94) 

امروز ما از دوره رکود که معضل بزرگی در کشور بود، عبور کرده‌ایم. 

( استان فارس 9اردیبهشت 94) 

 == 

امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و.. است. 

(همایش برجام 29 دی94) 

امروز ما در ایران با مشکل بیکاری و.. رکود و.. مواجه هستیم.  

(کرمانشاه 27 تیر 95) 


یاسید الکریم

#هشتم_شوال سالگرد تخریب اصلی بقیع 

السلام علیک یا حسن الزکی عصمه المتقین یا معزالمومنین 

السلام علیک یا علی بن الحسین یا سیدالساجدین 

السلام علیک یا محمدبن علی یا باقرالعلوم الاولین والاخرین 

السلام علیک یا جعفر بن محمد ایها الصادق البار الامین 

 

بقیع اولین مدفن و مزاری است که به دستور رسول اکرم(ص) و بوسیله مسلمانان صدر اسلام به وجود آمده است. این مدفن مقدس و تاریخی در اصل «بقیع‌الغرقد» و در قرن‌های اخیر گاهی «جنة‌البقیع» نیز گفته می‌شود. 

در فضیلت بقیع حدیث‌های متعددی از رسول خدا نقل گردیده است. از جمله در حدیثی فرمودند: «از بقیع هفتاد هزار نفر که صورتشان مانند ماه چهارده شبه است محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.» در حدیث دیگر آمده است که رسول خدا (ص) در بقیع حضور یافتند و اهل قبور را بدین گونه خطاب می‌کردند: «درود بر شما و خداوند ما و شما را بیامرزد.» شما پیشاهنگان ما بودید و ما هم درپی شما خواهیم آمد.

حرم ائمه بقیع که در کتب تاریخ به عنوان مشهد و حرم اهل بیت (ع) معروف گردیده، در سمت غربی و منتهی الیه بقیع واقع شده است. در این حرم مطهر قبر چهارتن از ائمه اهل بیت، امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) در کنار هم و به فاصله 2 تا 3 متری این قبرها، قبر عباس عمومی گرامی رسول خدا (ص) قرار گرفته و در کنار آن نیز قبر دیگری است که متعلق به فاطمه بنت اسد است. قبل از ویرانی ساختمان این حرم مطهر همه این قبور شش‌ گانه در زیر گنبد و دارای ضریح زیبایی بودند. همچنین مدفن تعدادی از همسران، فرزندان، اقوام و عشیره پیامبر اسلام و جمع کثیری از صحابه و یاران آن حضرت و تعداد بی‌شماری از شهدا و علما در این قبرستان قرار دارد. 


#تخریب قبور مطهر بقیع


1_ اولین تخریب قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیان سعودی در سال 1220 هجری(1184شمسی) یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌‌ها توسط حکومت عثمانی روی‌داد، پس از این واقعه‌ی تاریخی - اسلامی با سرمایه‌ گذاری مسلمانان شیعه و به‌کاربردن امکانات ویژه‌ای، مراقد تخریب‌شده به زیباترین شکل بازسازی‌شد. 

وهابیون در سال ۱۳۴۳ هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب(ع)، ابیطالب(ع)، خدیجه(س) و زادگاه پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) و "خیزران" عبادتگاه سری پیامبر(ص) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر "حوا" و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند. 

2_ دومین و درواقع دردناکترین حادثه‌ تاریخی - اسلامی معاصر به هشتم شوال سال 1344 ه ق (چهارشنبه 1305/1/31 شمسی) و پس از روی‌کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط‌ می‌شود؛ سالی که وهابیان به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر (صلی‌ الله ‌علیه‌ وآله) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ی خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل‌ کردند. 

وایضا در مسجد احداث ‌شده در دل کوه احد، قبر حمزه، عموی پیامبر و دیگر شهدای احد همچون «مصعب‌بن ‌عمیر»، «جعفربن شماس» و

«عبدالله ‌بن جحش» دیده ‌می‌شود که وهابیان این مسجد و قبور دوازده تن از شهدای احد و صحابه‌ی بیامبر را نیز تخریب‌ کرده‌اند.



گزارش دیگر منابع 

ویرانی یکم بقیع 

نیروهای #وهابی به سرکردگی عبدالعزیز آل سعود در سال ۱۲۲۱ بعد از محاصرهٔ طولانی مدینه، ساکنان شهر را در تنگنا قرار دادند و مردم بی‌گناه بی‌شماری را قتل‌عام کردند. سپس خادمان آستان پیامبر را یک‌جا جمع کردند و برای آن که محل جمع‌آوری و نگهداری هدایا را نشان دهند، آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بعد از غارت کردن حرم نبوی، هنگام بازگشت به نجد که محل استقرار وهابیون بود، از بقیع گذشتند و عبدالعزیز دستور تخریب تمامی بارگاه‌ها را صادر کرد. گفتنی است آن‌ها در این حمله چهار صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها و حدود یکصد قبضه شمشیر با غلاف‌های مطلا به طلای خالص و تزیین شده به الماس و یاقوت و... به یغما بردند. در این زمان، خلافت عثمانی به والی خود محمدعلی پادشاه دستور داد که حجاز را از سلطهٔ وهابی‌ها رهایی دهد و کنترل حجاز را به دست گیرد. پس از جنگی خونین به سال ۱۲۲۷ وهابی‌ها شکست سختی خوردند و مردم به بازسازی اماکن متبرکه همت گماشتند.

 

ویرانی دوم #بقیع 

هشتم شوال سال ۱۳۴۴ (روز یوم الهدم) پس از سلطهٔ دوبارهٔ ابن‌سعود، و تسلط بر شهر مدینه در ماه رمضان همان سال شیخ عبدالله، قاضی‌القضات خود را از مکه به مدینه اعزام داشتند تا موضوع تخریب مقابر موجود در مدینه را با علما و سران این شهر مطرح و موافقت آن‌ها را ولو به صورت ظاهری جلب کند و بدین منظور جلسه‌ای تشکیل گردید. شیخ عبدالله از حاضرین پرسید: «دربارهٔ تخریب این گنبد و بارگاه‌ها چه می‌گویید»؟ بسیاری از آن‌ها از ترس جان‌شان جواب ندادند، بعضی دیگر هم اظهار موافقت کردند. وهابی‌ها نیز مردم را با زور اسلحه جمع کرده و به سوی بقیع حرکت دادند و آنچه گنبد و ضریح در شهر مدینه و بیرون از شهر بود، ویران کردند. از جملهٔ آن‌ها گنبد و بارگاه ائمهٔ بقیع. گنبدهای متعلق به عبدالله و آمنه، والدین پیامبر اسلام، قبر ام‌البنین مادر ابوالفضل العباس، اسماعیل پسر جعفر صادق و حرم دختران و همسران پیامبر اسلام و فاطمه بنت اسد مادر علی و بیت الاحزان و حرم ابراهیم فرزند پیامبر اسلام و گنبد مالک ابن انس و عثمان نیز تخریب گردید. ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و بر قبور حسن بن علی، سجاد، محمد باقر و جعفر صادق قرار داشت از جای در آورده و بردند. وهابیون از ترس عواقب کار خود، از تخریب حرم نبوی خودداری کردند. این روز بعدها به نام یوم الهدم در حافظه تاریخ ثبت شد. 

تخریب بقیع، با عکس‌العمل شدید مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان مواجه شد. مسلمانان ایران، عراق، قفقاز، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، تاتارستان، ترکیه، افغانستان، چین، مغولستان و هندوستان، در برابر این مسئله موضع‌گیرى؛ کردند دولت و مجلس آن روز ایران نیز در این زمینه، موضع‌گیرى رسمى کرد. هم‌چنین فقیهان و بزرگانى چون آیةاللّه‌العظمى سید ابوالحسن اصفهانى، آیةاللّه شیخ محمد خالصى و آیةاللّه شهید سید حسن مدرس، این اقدام را محکوم کردند.

حمله #وهابیت به #کربلا و #نجف 

آقا بزرگ تهرانی در کتاب الذریعه از مولفی به نام عبدالصمد همدانی نقل می کند که در فتنه وهابیت در روز چهارشنبه مصادف با عید غدیر خم سال 1216 در کربلا به شهادت رسیده است. تقریبا همه منابع، تاریخ کشتار کربلا را سال 1216 ذکر کرده اند. (1181/2/1شمسی) 

در چنین سالی وهابیان که مترصد ورود به کربلا بودند، در 18 ذی الحجة سال 1216 وقتی مردم شهر برای زیارت امام علی (ع) به نجف رفته بودند وارد شهر کربلا شده و دست به غارت اموال مردم و تخریب گنبد امام حسین و شبکه های ضریح مطهر زدند. سید محسن امین در کتاب "اعیان الشیعة" این چنین می گوید: "وهابیان به زور وارد کربلا شدند، مردم آن جا را به خاک و خون کشیدند و جز عده کمی که فرار کردند یا مخفی شدند، دیگران را کشته و مجروح کردند. قبر مطهر امام حسین (ع) را ویران کرده و شبکه ها ی ضریح مطهر را کنده و اموال آن جا را سرقت کردند و هرچه از اموال بود با خو د بردند. آنان با این کار، اعمال متوکل عباسی نسبت به قبر مقدس امام حسین (ع) را زنده کردند".  وهابیون قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند. گفتنی است که عبدالعزیز بن محمد که دستور تخریب قبر امام حسین (ع) را داده بود، توسط یک شیعه عراقی در سال 1218 به قتل رسید. 

یکی از علمایی که در عصر وی این هجوم ها علیه کربلا و نجف شکل گرفت، مرحوم عاملی صاحب کتاب "مفتاح الکرامة" است که آن زمان در نجف بوده است. وی از سه حمله به نجف یاد می کند.

اول؛ در شب نهم صفر سال 1221 که عده ای از آنان توانستند از دیوار شهر بالا روند ولی به کراماتی از امام علی (ع) راه به جایی نبردند.

دوم؛ در جمادی الثانی سال 1222 که باز هم راه به جایی نبردند.

سوم؛ در سال 1225 که در همین سال زوار امام حسین (ع) را غارت کردند، ولی نتوانستند به نجف آسیبی برسانند. 


یاسید الکریم

تدبیر چیست و امید کجاست؟ 950 حقوق بالای پنجاه میلیون در کشور؟ 

نه کاش فاجعه همان بود! فقط در یک بیمارستان 74 حقوق بالای 100 میلیون 

تومن! حساب کن در کل کشور و نگاه کن به مدافعین حرم! 


یاسید الکریم

#رهبرمعظم : انتقاد به معنای تضعیف نیست. 

انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، کمک هم میکند. 

اگر انتقادی دلسوزانه هم نبود، بالاخره دانسته می شود.

یاسید الکریم

به نام خدا 

در دو پست سابق گزارشی از اعتراضات 120 نفر 

از کاربران شبکه #افسران را به شیوه مدیریت و مشکلات فنی منتشر کردیم. 

مدیریت شبکه بدون توجه به نظرات تغییراتی را مطرح کرده است http://www.afsaran.ir/link/1292514 

بنظر می رسد انتقاداتی به آن وارد است از جمله 1_اخذ موبایل و شهر و سن و رشته تحصیلی و آدرس اعضا 2_حذف تمام مطالب و زحمات سه چار ساله تمام افرادی که این روند را اقدام نکنند. 3_تایید مشروط و پس از بررسی، در مورد اعضایی که اطلاعات کامل خود را ارائه کرده اند. 4_عدم توجه به نظرات 14 گانه معترضین. 5_ابهام کامل در تغییر روش مدیریت 6_ابهام کامل در تغییرات فنی لازم از جمله امکان حذف و اصلاح پست ها و ... 

http://www.afsaran.ir/link/1292782 

روند پیش رو موافقان و مخالفانی داشته است عده ای از کاربران با آن موافقت کامل کرده و عده ای موافقت ضمنی و عده زیادی با روشهای مختلف از جمله طنز به مخالفت با روند پیش رو پرداختند. که تصویر پست یکی از این مخالفت ها بصورت طنز است. 

موافقان 

http://www.afsaran.ir/payamak/1609601 

موافقت ضمنی 

http://www.afsaran.ir/payamak/1608938 

مخالفان 

http://www.afsaran.ir/payamak/1608944 

http://www.afsaran.ir/payamak/1608920 

http://www.afsaran.ir/payamak/1608955 

بعضی شبکه موقت موازی ساختند 

http://www.afsaran.ir/payamak/1609145 

و افسران جدید همچنان موافقان و مخالفان زیاد خود را دارد. بنظر می رسد این شیوه موجب ریزش تعداد زیادی از افراد مذهبی و انقلابی شود که به صلاح فضای کنونی نیست. و این قصه ادامه دارد. 


یاسید الکریم

اللهم عجل لولیک الفرج 

سلام ملت ، عیدتون مبارک ، دلاتون شاد ، غصه هاتون فرار 



یاسید الکریم

ابن وهب می گوید از امام صادق شنیدم که فرمود: 

پدرم {امام باقر(ع)} همواره می فرمود: 

1_به احیاو اجرای حق قیام کن، و 2_ به گذشته ها (آنچه فرصت ش گذشته) نپرداز 3_از امور بی فایده کناره گیری کن و 4_از دشمنت دوری گزین(مرز بندی داشته باش) 5_و از دوستت که از مردم (معمولی و غیر شیعه) است بر حذر باش(اعتماد کامل نکن) 5/1 مگر دوستی که امین باشد،5/2 و امین کسی است که خدا ترس (و با تقوا) باشد 6_با افراد فاجر (هرزه، عیاش، وقیح و گستاخ) 6/1 مصاحبت و همنشینی مکن و 6/2 او را بر سر خویش آگاه مساز و 6/3 امانت خود به او مسپار و  7_ در کارها با کسانی مشورت کن که خدا ترس باشند.(و با آگاهی و تقوا مشورت دهند).  

عن معاویه بن وهب، عن أبی عبدالله(ع) قال سمعته یقول کان أبی(ع) یقول: قم بالحق و لا تعرض لما فاتک، و اعتزل ما یعنیک: و تجنب عدوک، 

و احذر صدیقک من الأقوام الا الأمین من خشی الله، و لا تصحب الفجار و لا تطلعه علی سرک و لا تأمنه علی أمانتک، و استشر فی أمورک الذین یخشون ربهم.  

#سند_معتبر 

#وسائل_الشیعه ج 8 ص 419 #علل_الشرایع ج 2 ص 559 

#بحار_الانوار ج 72 ص99 و روی البرقی فی #محاسن 


یاسید الکریم

أینما تکونوا یدرککم الموت ولو کنتم فی بروج مشیدة .. 

مرگ عجیب راننده بنز لای درب خودرو در مشهد 

به گفته شاهدان ،خودروناگهان به حرکت در می‌آید، 

خودرو به درخت برخورد کرده و راننده بین درب و درخت جان خود را از دست می‌دهد.

یاسید الکریم

مباش در پی آزار و هر چه خواهی کن.

که در شریعت ما غیر از این گناهی نیست.



یاسید الکریم
علی(ع) در کعبه به دنیا آمد 
خلیفه مسلمین بود 
در شب قدر به شهادت رسید 
فریقین صدها فضیلت از او نقل کرده اند 
خدا چگونه باید لیاقت کسی را ثابت کند؟ 
آیا تابع و شیعه مولا هستیم؟ 
یا فقط مثل اهل تسنن آقا را دوست داریم؟ 
یا معاذ الله مثل غربزده ها زندگی می کنیم؟ 
چند شب قدر دیگر باید بگذرد تا تکانی بخوریم؟ 

یاسید الکریم