یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

امام صادق(ع) فرمود: «پدرم (ع) می فرمودند: پنج دعاست که به اجابت مقرون است و از پروردگار تبارک و تعالی بازداشته نمی شوند : (1) دعای پیشوای عادل (2) دعای مظلوم که خدای عزوجل خطاب به او می فرماید: به عزت و جلالم سوگند انتقام تو را می گیرم ولو بعد از گذر زمان (3) دعای فرزند صالح در حق والدین خود (4) دعای پدر نیکوکار درباره فرزندش (5) دعای مؤمن برای مؤمن دیگر در غیاب او که اجابت می شود و به او می گوید: برای تو مثل آن دعایت در حق برادرت قرار دادیم» 


عن عبدالله بن سنان عن أبی عبدالله(ع) قال کان أبی(ع) یقول : خمس دعوات لا یحجبن عن الرب تبارک وتعالى : دعوة الامام المقسط ، ودعوة المظلوم یقول الله عز وجل : لأنتقمن لک ولو بعد حین ، ودعوة الولد الصالح لوالدیه ، ودعوة الوالد الصالح لولده ، ودعوة المؤمن لأخیه بظهر الغیب فیقول : ولک مثله 

کافی ج 2 ص 509 ح 2 / وسائل الشیعة ج 7  ص 116 ح 8892 سند_صحیح 


برخی نکات 

1_در سند کافی له مثله وارد شده و در وسائل مثلاه 

و چون منبع اولیه کافی است و ضمنا کافی اضبط است مثله بهتر است. 

2_همه ادعیه طبیعتا باید معقول و مشروع باشند. 

3_پیشوای عادل حتی میتواند کافر هم باشد و فرق عدل و تقوا در همین است. 

4_دعای مظلوم اجابت می شود حتی اگر کافر باشد و روایات معتبری وارد شده 

5_دعای خیر برای والدین و بالعکس از مقتضیات صالح بودن است. 

6_دعای مستجاب حتما فوری نیست و گاهی به عللی با تاخیر محقق میشود. 

7_دعای مومنین در حق هم از خالص ترین و توحیدی ترین دعاهاست. 

8_اینکه دعاهایی گرفتارحجب نشوند وخود خدا اجابت کند مضمون بلندی است. 

9_کان ابی یقول یعنی حضرت باقرعلیه السلام نه یکبار که مکررا فرموده است. 

10_اجابت بی قید و شرط دعا از لذیذترین آثاردلنشین بندگی است. اللهم ارزقنا. 

یاسید الکریم

امروز یکشنبه 107 موافق 94 مخالف 6 ممتنع 


مخالفت! مجلس با کلیات طرح یک! فوریتی شفافیت 

دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد 

بدین ترتیب این طرح از دستور کار مجلس خارج شد! 


مجلس مچکریم! 


یاسید الکریم

یادی از سردار حسن طهرانی مقدم 


1_مردی از جنس مردم، پدر زحمت کش 


حسن طهرانی مقدم ۶ آبان ماه (۱۳۳۸) در محله سرچشمه تهران متولد شد. پدرش (محمود طهرانی مقدم)، به پیشه خیاطی مشغول بود. 


2_شروع از مسجد و توفیق حضور نزد یک عالم (1348)  


در مسجد زینب کبرای سرچشمه، زیر نظر آیت‌الله سیدعلی لواسانی تعلیمات دینی و مقدمات آشنایی با اسلام را فرا گرفت و به همراه برادرانش در گروه سرود مسجد شروع به فعالیت کرد. این گروه سرود، هسته‌ اصلی گروه سرودی بود که در روز 12 بهمن 57 در فرودگاه مهرآباد و در مراسم استقبال از امام(ره) به اجرای برنامه پرداخت. 


3_حضور در رشته موثر و دور از اسم و رسم های پر رنگ و لعاب (1356) 


شهید بزرگوار حاج حسن طهرانی‌مقدم پس از پایان دوره تحصیلات متوسطه در رشته صنایع(برش قطعات صنعتی) در مقطع فوق دیپلم مدرسه عالی تکنیکیوم نفیسی پذیرفته شد. 


4_تاثیر خانواده و برادر انقلابی بر روند زندگی و جسارت مبارزه (1357)


همزمان با اوج‌گیری فعالیت انقلابی، تحت تاثیر برادرش (محمد) به صف انقلابیون پیوست. 

او در روزهای منجر به پیروزی انقلاب به اتفاق دوستانش در فعالیت‌های زیرزمینی، نارنجک‌های دستی می‌‌ساخت که با استفاده از سه راهی لوله آب تولید می‌شد. شب 22 بهمن در میدان امام حسین (فوزیه سابق) با پرتاب نارنجک دستی یک خودروی نظامی ارتش را مصادره و سرهنگ سوار بر خودرو را به اسارت درآورد.


5_پیگیری مدارج علمی و نظم درسی و علمی (1358) 


حسن طهرانی مقدم ، در مقطع لیسانس رشته مهندسی صنایع پذیرفته و به اخذ مدرک مهندسی در این رشته موفق شد.


6_حضور در سپاه، مدرسه جان بر کف انقلاب (تیر 59) 


طهرانی مقدم در 21 سالگی و در ابتدای شکل‌گیری رسمی سپاه پاسداران، به عنوان مسئول اطلاعات منطقه‌ی 3 سپاه شمال، مشغول به فعالیت شد. 


7_حمله موثر به قلب دشمن منافق 

وی به دلیل آن‌ که موشکی به مقر منافقین در داخل خاک عراق زد چند بار از جانب گروهک تروریستی منافقین تهدید شد.  رادیو منافقین اعلام کرد این مقدم را ما می‌زنیم. زمانی که ترور شهید صیاد شیرازی را طراحی کردند، همزمان طرح ترور حاج حسن آقای مقدم را نیز در دستور کار داشتند و می‌خواستند هر دوی آنها را ترور کنند که یک گروه از آنها دستگیر شدند. 


8_دست خالی و دلی پر امید و جرقه تشکیل توپخانه سپاه (1359) 


بعد از عملیات ثامن‌الائمه و رفع محاصره آبادان یک آتشبار توپخانه 155 میلیمتری غنیمت گرفته شد. این آتشبار توپخانه بلافاصله تعمیر و عملیاتی شد و در همان منطقه، علیه دشمن به کار گرفته شد. سه ماه بعد در عملیات فتح بستان، مجددا یک گردان توپخانه 130 میلیمتری و یک آتشبار 105 میلیمتری پرتغالی ارتش عراق از سوی رزمندگان تیپ 14 امام حسین(ع) اصفهان به غنیمت گرفته و سازماندهی شد و در عملیات بعدی استفاده شد. این دو اتفاق، مبدا شکل‌گیری توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

9_این ها خانواده جهاد و شهادت اند (عاشورا 59) 

علی طهرانی‌ مقدم، ظهر عاشورای سال 59 در اوایل جنگ و در محاصره سوسنگرد به شهادت رسید.


10_ غیرت و پشتکار و تلاش جدی برای رفع نواقص جبهه خودی ( آذر 1360) 

حاج حسن بعد از عملیات ثامن‌الائمه، متوجه ضعف آتش پشتیبانی خودی مستقر در خطوط مقدم جنگ شد،. مدت‌ها روی این موضوع فکر کرد و سرانجام در پاییز 1360 طرح ساماندهی آتش پشتیبانی (خمپاره‌اندازها) را به صورت سنجیده و مدون تقدیم حسن باقری کرد.


11_درهای باز آن مسئولین عالی به روی غیرت و توان جوانهای مملکت  

نامه را محسن رضایی (فرمانده وقت کل سپاه) امضا کرد و تحویل حسن باقری داد و حسن باقری آن را به حسن مقدم داد. حاج حسن نامه تایپ شده را خواند و دید طرح خودش درباره ساماندهی خمپاره‌اندازها به منظور پشتیبانی از نیروهای پیاده است. در نامه خطاب به فرماندهان قرارگاه قدس، نصر، فجر و فتح سپاه در جبهه‌های جنوب آمده بود: «برادر حسن مقدم به عنوان فرمانده پشتیبانی‌کننده آتش‌های خمپاره‌ای سپاه معرفی می‌شوند؛ لازم است با او همکاری کنید».


12_از تو حرکت از خدا برکت. تاسیس توپخانه سپاه (1361) 

«عملیات فتح‌المبین تمام شد. من در سپاه شوش وقتی گزارش را به آقا رشید می‌دادم، دیدم آقا رشید باخنده می‌گوید «مقدم برو توپخانه سپاه را سازماندهی کن. برو سراغ توپخانه». گفتم آقا رشید ما داریم خمپاره را سازماندهی می‌کنیم [ در عملیات فتح‌المبین 148 قبضه انواع توپ‌های روسی به غنیمت سپاه درآمده بود ]... شهید بزرگوار حسن شفیع‌زاده اولین نفری بود که رفتم دنبالش و آقای محمد آقایی که از مسئولین توپخانه سپاه بودند، به انضمام شهید ناهیدی. این بچه‌های نخبه باهوش را جمع کردیم و توپخانه سپاه راتشکیل دادیم».


13_در کارهای بزرگ حتی خودی ها هم تو را حمایت نمی کنند.. اوج امید و توکل به خدا. 

برخی دوستان شنیدند یک جوان به عنوان فرمانده توپخانه انتخاب شده،‌ خندیدند و برخی هم به تمسخر گرفتند و گفتند که نه توپی وجود دارد و نه توپخانه‌ای، اما برای توپخانه فرمانده گذاشته‌اند! حاج حسن همان موقع گفت توپ‌های ما آن طرف است و اشاره کرد به نیروهای صدامی. چند روز بعد عملیاتی شکل گرفت که با انجام موفقیت‌آمیز آن، موفق شدند یک گردان توپخانه ارتش رژیم صدام را به غنیمت بگیرند و با همین توپ‌های غنیمتی، توپخانه سپاه شکل گرفت. ایشان در همان زمان موفق شد سازمان توپخانه را پایه‌ ریزی کند.


14_نمی توانیم و بلد نیستیم و نمی شود را کنار گذاشت 

«در آن زمان توپ‌های غنیمتی ما 156 قبضه بود که همه آنها در دشت عباس و چناله به غنیمت گرفته شده بودند. ما برادران ارتشی را برای آموزش این توپ‌ها دعوت کردیم که یک تیم از توپخانه‌ ارتش برای ما اعزام شد و وقتی توپ‌ها را دیدند گفتند این توپ‌ها روسی هستند و آموزشی که ما دیده‌ایم توپ‌های آمریکایی بوده و کاربرد این توپ‌ها را نمی‌دانیم. ما می‌خواستیم از این توپ‌ها در عملیات بیت‌المقدس استفاده کنیم ولی هیچ آموزشی ندیده بودیم. توپ‌های زیادی با مهمات خوبی داشتیم ولی برای ما کارآمد نبودند. برادر بهمن چیره‌دست به دلیل تخصصی که داشتند، توپ‌ها را راه‌اندازی کردند و مرکز تعمیر و نگهداری توپخانه راه‌اندازی شد و توپ‌ها راهی عملیات شدند. دومین نفری که به یاری ما شتافت،‌ شهید ناهیدی بود که آموزش‌های لازم را خیلی با حوصله برای استفاده از وسایل غنیمت گرفته شده مثل ترتیل‌های فلزی،‌ دوربین‌های پاکدو و تجهیزات نشانه‌روی به ما دادند»


15_بگذار دغدغه ها و اشتغالات من به جایی برسد را رها کرد و با اصرار خانواده متدین متاهل شد 

پدر حاج حسن (محمود طهرانی‌مقدم) در سال 1361 از دنیا رفت و حسن با وجود مشغله فراوان در جنگ با اصرار خانواده، زندگی مشترک را آغاز کرد.


16_مردی با ایده های بزرگ راه اندازی موشک ایران را آغاز کرد. (آبان62) 

سردار زهدی: «آبان سال 1362 به برادر حسن طهرانی‌ مقدم که صاحب ایده‌های بزرگی در این زمینه بود،‌ ماموریت راه‌اندازی و سازماندهی "فرماندهی موشکی زمین به زمین سپاه" محول شد» 


17_دستهای خالی اما ایمانی سرشار (بهمن62) 

حضرت امام(ره) با مقابله به مثل حملات موشکی عراق موافقت کردند.

ایران در آن زمان فاقد سامانه موشکی بود و مقابله به مثل، تنها در سطح توپخانه‌ای صورت می‌گرفت. 

در جلسه‌ای که سردار مقدم به عنوان فرمانده توپخانه سپاه حضور داشت،‌ قرار شد شهر بصره با توپ‌های 130 میلیمتری که حداکثر برد آنها 30 کیلومتر بود، مورد حمله قرار گیرد.


18_تلاش و پشتکار و غیرت و تکیه بر توان خودی نتیجه بزرگ داد. (اسفند63) 

21 اسفند 1363 اولین موشک ایران به کرکوک شلیک شد. دومین موشک هم در بامداد 23 اسفند 64 به بانک هیجده طبقه رافدین بغداد اصابت کرد و موشک سوم در باشگاه افسران ارتش عراق در بغداد فرود آمد و حدود دویست نفر از فرماندهان عراقی را به هلاکت رساند.


19_ با غیرت و همت و اخلاص و توسل و توکل همه چیز ممکن است. 

سردار زهدی «وقتی که بنا شد اولین موشک را خود برادران سپاه به سمت بغداد شلیک کنند، با هم به کرمانشاه رفتیم. مقدمات کار فراهم شد و باشگاه افسران بغداد را هدف گرفتیم. مرحوم شهید مقدم پیشنهاد کرد اول دعای توسل بخوانیم و بعد از دعا به زبان فارسی با خدا صحبت کرد و گفت: «خدایا ما نمی‌خواهیم مردم عراق را بکشیم. ما می‌خواهیم نظامیان را از بین ببریم که هم ما و هم عراقی‌ها را می‌کُشند. خدایا این موشک را به باشگاه افسران بزن». موشک شلیک شد و همه پای رادیو نشستیم. پس از چند دقیقه رادیو bbc اعلام کرد "یک موشک، باشگاه افسران بغداد را منهدم کرده و تعداد زیادی از افراد حاضر در آن کشته شده‌اند". من پیشانی شهید مقدم را بوسیدم و گفتم این به هدف خوردن موشک نتیجه اخلاص و پاکی تو بود» 


20_ کار را به کاردان سپردند.. 

شهید مقدم در سال 1364 به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.


21_زیر دستی که نمی توانیم و امکانات نداریم به مافوق خود تحویل نمی دهد 

محسن رضایی: «جنگ شهرها که آغاز شد، صدام به شدت شهرهای ما را با موشک و بمباران هوایی مورد حمله قرار می‌داد و فشار خیلی زیادی روی ما می‌آمد. عده ای را فرستادیم سوریه و لیبی و در آخر جنگ هم کره شمالی. بعد دیدم باید ساماندهی موشک‌ها را خودمان انجام دهیم. بعد از مشورت با برادران رشید، صفوی و شمخانی به این نتیجه رسیدم که فرد مناسب برای این کار حسن طهرانی است. ایشان را فراخواندیم و گفتیم توپخانه را بسپار به شفیع‌زاده و خودت با تیمی از دوستانت یگان موشکی را تشکیل دهید. ایشان کمی به من نگاه کرد و چیزی نگفت. بعدها برادر جعفری مسئول زرهی سپاه به من گفت در سوریه که بودیم حسن به من گفت: برادر محسن از من خواسته تیپ موشکی تشکیل بدهم. توپخانه را می‌شد کاری کرد، ولی موشک‌ها خیلی پیچیده‌اند. به هر حال باید با توکل این کار را انجام دهیم».


22_ چاره ای جز استقلال کشور در موضوعات مهم نداریم. 

از 20 مرداد 1365 تا 10 دی 1365 بعد از عملیات والفجر 8 و قبل از کربلای 4، لیبیایی‌ها در همکاری موشکی کارشکنی کردند و ما توان جواب دادن نداشتیم. ما در 20 مرداد 1365، پالایشگاه نفتی الدوره عراق را زدیم. در این مقطع پنج موشک زدیم ولی به دلیل کارشکنی لیبیایی‌ها 35 روز توان پاسخ نداشتیم. لیبیایی‌ها 38 ایراد روی سکوی قطعات گذاشته بودند. بعضی از قطعات همزمان با مذاکراتی از کره شمالی وارد شد.

محسن رضایی: «قذافی فکر کرده بود با دادن تعدادی موشک می‌تواند دل مارا به دست بیاورد و امام بعد از گذشت چند سال از انقلاب به او اجازه ملاقات می‌دهد که به ایران بیاید، بنابراین چندین موشک به همراه لانچر پرتاب و تعدادی کارشناس را به ایران فرستاد. همین که ما مشغول کار با آنها شدیم، شنیدیم که پادگانی که برایشان در نظر گرفته‌ایم را ترک کرده‌اند و به همراه قطعاتی از موشک‌ها به سفارت لیبی رفته‌اند، به طوری که نمی‌توان از موشک‌ها استفاده کرد. حسن و تیمش ظرف دو ماه این موشک‌ها را عملیاتی کردند و به محض اینکه عراق موشک زد، ما هتل الرشید را که محل تجمع دیپلمات‌ها بود زدیم».


23_مومن انقلابی کلان و جهانی می اندیشد. انتقال تجارب موشکی به حزب الله(65-1366) 

«حاج حسن‌ حتی به لبنان هم آمد و یگان موشکی حزب‌الله را در آنجا ایجاد کرد. تقریباً در سال 66-65 بود. بچه‌های حزب‌الله لبنان بسیار دوستدار حاج حسن‌آقا بودند. با کارهایی که ایشان انجام داد، حزب‌الله موفق به تجهیز سلاح‌هایی شد که هرگاه صهیونیست‌ها شرارتی می‌کردند، با پاسخ دندان‌شکن مواجه می‌شدند.. بهترین هدیه حاج حسن آقا به مردم و حزب الله لبنان، آموزش و انتقال تجربیات موشکی به این کشور بود، به طوری که در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه غزه، پیروزی حزب الله و بچه‌های حماس علیه صهیونیست‌ها مدیون همین آینده‌نگری ایشان بود که رزمندگان حزب‌الله را آموزش دادند»


24_دستیابی به "نازعات" اولین موشک ایرانی(1366) 

سردار نامی: «همزمان با انجام عملیات‌های مقابله به مثل موشکی و با پیگیری‌هایی که خود سردار مقدم داشتند، در اواخر جنگ به یک سامانه موشکی و راکت ساخت داخل دست پیدا کردیم به نام راکت نازعات، که بردش بین 80 تا 120 کیلومتر است و با تلاش‌هایی که انجام داده بودند به 150 کیلومتر رسیده بود. از دلایل طراحی و ساخت این سامانه، کمک در کنار موشک اسکاد بود که بتواند با یک نواخت تیر بالا قدرت مقابله با جنگ شهرها را داشته باشد. موشک اسکاد، موشک گران قیمتی است و به لحاظ آماده‌سازی و کم و کیف پرتاب برای اهداف خاص استفاده می‌شود»


25_اخلاص و تواضع و حضور فعال در هر محلی که به او نیاز بود. 

«در بحبوحه عملیات مرصاد دیدیم سردار مقدم به عنوان یک خدمه پای یک خمپاره 120 در حال شلیک به سمت دشمن و منافقین است. سردار مقدم یعنی کسی که به عنوان فرمانده موشکی در حال انجام وظیفه بود وقتی ضرورت را احساس می‌کند، می‌آید به عنوان یک خدمه 120 به مقابله با دشمن».


26_ خارج از جنگ نیروها راکد می شوند .. اما سردار و موفقیت در ساخت شهاب3 (1377) 

سردار «عباس خانی آرانی» «درست است که وزارت دفاع به عنوان واحد پشتبیانی کننده نیروهای مسلح در بحث ساخت موشک «شهاب 3» وارد می‌شود، اما عمده کارهای تحقیقاتی‌اش را شهید مقدم انجام داده بود. این شهید عزیز عقیده داشت نباید چیزی را دیگران بسازند و بعد آن را به ما بدهند»


27_در سنگر ورزش و آمادگی جسمانی همگانی 

سردار «یدالله مکاری» «کاری که سردار حسن مقدم انجام داد، کاری بس دشوار و بزرگ بود.. در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) از چهارده یال کوه دماوند با نام چهارده معصوم با شرکت 5 هزار کوهنورد از سراسر رده‌های سپاه انجام شد که از این تعداد، 4137 نفر آنان موفق به صعود بر بام ایران یعنی قله دماوند شدند و حدیث کسا را آنجا قرائت کردند».


28 و 29_ طی مدارج و مناصب عالی نظامی.. 

جانشین نیروی هوا فضای سپاه (مهرماه 1384) 


ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه(آذر 1385) 


30_ اشتغال جدی به کارهای علمی و تولیدی زیربنایی و تحقیقاتی 

سردار حسن طهرانی‌مقدم تا روز آخر عمر نیز به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر بنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود و در روز شهادتش (21 آبان 1390) در پادگان امیرالمومنین(ع) شهرستان ملارد در حالی که برای آزمایش موشکی، آماده می‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یاران شهیدش (احمد کاظمی، حسن شفیع زاده، حسن غازی،‌ غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی، مصطفی تقی‌خواه و ...) پیوست.


چند خاطره کوتاه 


1_در قید و بند میز و صندلی و اتاق کار فرمانده نمی ماند. گاهی کانکسی پیدا می کرد و کار را از همان جا شروع می کرد. چند طرح مهم را این طوری کلید زد. رابطه اش با نیروهایش، فرمانده و فرمانبری نبود. بیش تر رفیق بودند تا رئیس و مرئوس. برای همین هم هر چه می گفت از دل و جان برایش انجام می دادند. 


2_نماز اول وقتش ترک نمی شد. حتی وقتی توی برف های کوه یا در حال صخره نوردی بود. یک بار در کوه های توچال، نزدیک پناهگاه شیرپلا و شروین، صخره نوردی می کرد. جای خطرناکی بود. زیر پا را که نگاه می کردی، چشمت سیاه می رفت. موقع اذان به همراهش گفت طناب را شل کند. خودش را به تخته سنگی رساند. راحت نمی شد نشست. همه ترسیده بودند. قلاب را باز کرد و نمازش را خواند.


3_پدر داماد سال ها پیش فوت کرده بود. به داماد گفت: «فکر کن من پیمانکارم. این پول رو بگیر و طبقه دوم خونه پدرت رو با بهترین سرامیک و شیرآلات تحویل بده.» وقتی فهمید عروس خانم هم پدرش فوت کرده است، دست به کار شد، انگار برای دختر خودش بخواهد جهیزیه بخرد. بهترین ها را برایشان خرید. بساط عروسی شان را که برپا کرد؛ مبلغی هم به عروس و داماد داد و گفت «این هم هدیه عروسی شما.» 


4_اگر کاری را شروع می کرد و به نتیجه نمی رسید خودش وارد میدان عمل می شد و در صحنه آزمایش نیز حضور پیدا می کرد، با همکارانش با انگیزه خیلی بالا آزمایش های خود را انجام می داد 

- عاشق شهادت بود، بعد از شهادت شهید کاظمی ایشان برای شهادت روز شماری می کرد و سرانجام نیز به آرزوی دیرینه خود دست یافت.


5_روحیه حسن اینطور بود که خودش می خواست گمنام باشد و همین، کار دوستانش را سخت می کرد.. این گمنامی هم به گونه ای بود که غیر از خواص سپاه، کسی او را نمی شناخت. از همان سالهای اول جنگ، هر کار او تنها برای رضای خدا بود و دیگران را هم به این کار توصیه می کرد. حتی ورزش کردن، غذاخوردن و دعا کردنش هم تنها برای رضای خدا بود و این را در عمل نشان می داد. 


6_در همان روزگار و در سالهای پس از آن، یک برداشت مشترک بین ما و همه دوستان نزدیک حسن وجود داشت و آن اینکه وقتی به چهره اش نگاه می کردیم، مطمئن بودیم که به یک چهره بهشتی می نگریم. انرژی که حسن برای کارش می گذاشت، در سال ۵۹ و ۶۰ تا همین اواخر در سال ۹۰ هیچ فرقی نداشت. 


7_ویژگی های خاص او تنها منحصر به عرصه نظامی نبود، او علاوه بر اینکه که انسان مومنی بود که ادعیه فراوانی را حفظ داشت، یک ورزشکار حرفه ای هم بود و برای مثال در عرصه کوهنوردی اکثر قله های مرتفع ایران را فتح کرده بود و یا اینکه بارها مسیر تهران تا شمال را از مسیر کوهستان، با یک گروهی که خودش آن را رهبری می کرد، پیاده طی کرده بود.


8_حاج حسن در رعایت اخلاق سرآمد بود و این برخورد خوش با اطرافیان به گونه ای بود که هرکس با حسن آشنا می شد فکر می کرد بهترین و صمیمی ترین دوست اوست. اینقدر با دیگران صمیمی می شد که همه او را با نام کوچک صدا می کردند و این روحیه را از همان سالهای ابتدایی دفاع مقدس داشت. سربازانش را با اسم کوچک صدا می کرد. 


9_من در مراسم تشییع او بسیاری از دوستان قدیمم را دیدم که بواسطه حسن آمده بودند. یکی از این دوستان، راننده پایه یکی بود که در ایام دفاع مقدس، نیروی حسن بود و ما بعد از بیست و چهار سال او را می دیدم. یکی دیگر می گفت من در مرز افغانستان بودم که خبر شهادت حسن را شنیدم و آمدم. بسیاری از این دوستان حتی از سپاه هم رفته بودند اما علاقه به حسن، آنها را در یک نقطه جمع کرده بود.


10_اخلاق و زبان حسن، حلال مشکلات و برطرف کننده موانع بود.

از سال ۶۱ بیشترین ارتباط و نزدیکی را با شهید صیاد شیرازی داشت به گونه ای که در طول سال های دفاع مقدس، هروقت صیاد شیرازی، دوستان را می دید می گفت مراقب حسن باشید. و می گفت من حسن را خیلی دوست دارم چون تعصب او به نظام و تعصب ملی او، فراتر از تعصب سازمانی است. در واقع حسن تنها به فکر سپاه و نیروهای مسلح نبود بلکه تمام نظام و بلکه اسلام را در نظر می گرفت و بارها هم به ما تاکید می کرد که اگر این تعصب را داشته باشید، تعصب سازمانی هم در درون آن هست.


11_می گفت زمین محل جمع کردن ثواب است 

خیلی سخت است که انسان بخواهد در مورد کسی اینطور با قطعیت صحبت کند مگر اینکه مدت زیادی را با او زندگی کرده باشد. حدود سی سال با حسن بودم و حتی یکبار ندیدم او برای نمازش وضو بگیرد چون دائم الوضو بود و می گفت نباید بدون وضو بر روی زمین خدا راه رفت. می گفت زمین جای جمع کرده ثواب است.


12_ثواب کارت را به حضرت زهرا(س) هدیه کن

یک مرتبه بنده برای انجام یک کار بزرگ و سختی انتخاب شدم که در فناوری آن هم مشکل داشتیم. 

حسن من را دید و گفت می خواهی در این کار موفق باشی؟ گفتم بله. گفت برو بچه های گروهت را جمع کن، دستانتون رو بهم بدید و هم قسم بشید و بگویید خدایا ما برای رضای تو این کار را می کنیم و هرچه ثوب هم دارد خودمان نمی خواهیم، تمام ثواب آن برسد به حضرت زهرا(س) و همین طور هم شد. البته بچه های هم خالصانه به حرف او عمل کردند و این کار در کوتاهترین زمان ممکن که کسی هم فکرش را نمی کرد، انجام شد.


13_ چند نفر "آدم" داری؟ 

یک روز در قرارگاه کربلا بعد نماز مغرب در یک حسینیه حصیری، شهید بزرگوار حسن باقری به حسن گفت چند تا آدم داری؟ حسن جواب داد: حدود چهار پنج نفر! ما تعجب کردیم و به او گفتیم تعدا بچه ها که خیلی بیش از اینهاست اما حسن گفت: وقتی می گویند "آدم" یعنی کسانی که بتوانند یک لشکر یا یگان را مدیریت کنند و منظورشان نفرات عادی نیست.


14_ سید حسن نصرالله: هر زن شیعه‌ای که با امنیت در خیابان‌های لبنان قدم می‌ زند مدیون حاج حسن و به برکت امثال حاج حسن طهرانی‌ ها ست. 


سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا 



یاسید الکریم

امام حسن عسکری علیه السّلام 

ما من بلیة الا و لله فیها نعمة تحیط بها 

هیچ گرفتاری و بلایی‌ (برای مومن) نیست 

مگر آن که نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است. 

 

بحارالأنوار ج 75 ص374 

تحف العقول ص489 

 

اگر خداوند شما را به لبه پرتگاهی برد نترسید 

چه بسا می خواهد پرواز کردن را به شما بیاموزد. 



یاسید الکریم

یاسید الکریم

قال الامام المجتبی علیه آلاف التحیه و الثناء 

اکیس الکیس التقی و احمق الحمق الفجور 


زیرک ترین و هوشیارترین افراد، شخص باتقوا و پرهیزکار است 

أحمق و نادان ترین افراد، کسى است که آشکارا اهل معصیت باشد. 


إحقاق الحقّ ج 11 ص 20  / بحار الأنوار ج 44 ص 30 


یاسید الکریم

رهبر معظم ۱۳۹۵/۰۸/۱۲ 

سفارش من به جوانها این است که با چشم باز نگاه کنید، 

با بصیرت نگاه کنید، هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. 

مبدأ حرکت و مبدأ انقلاب، امام بزرگوار است، 

حرف او را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه میگفت. 

 

رفقا اگه این کلمات با برلیان سرخ معاوضه بشه ضرل کردیم. 


یاسید الکریم

خدایا شر این جاهل هتاک رو ازین مملکت کم کن 

 

علی مطهری : 

 

شاید اگر امام رضا هم بود پای کنسرت می ‌نشست!! 


یاسید الکریم

عن الرضا (ع) عن آبائه (ع) قال قال رسول الله (ص) حرمت الجنة علی من ظلم اهل بیتی و علی من قاتلهم و علی المعین علیهم و علی من تسبهم «اُولئک لا خلاق لهم فی الآخرة ، ولا یکلّمهم اللّه ولا ینظر إلیهم یوم القیامة و لا یزکّیهم و لهم عذاب ألیم » 

( بحار ج ۲4 ص ۲۲4 ح 14 / عیون أخبار الرضا ج 2 ص 34 ح 65 /  تفسیر نور الثقلین ج 1 ص 355 / تفسیر کنز الدقائق ج 2  ص 130 / احقاق الحق ج 9 ص 435 / طرف من الأنباء والمناقب السید بن طاووس ج1  ص 286 / کشف الغمة ج 2  ص 16 /  مسند الإمام الرضا (ع) ج 1 ص 69 ) #سند_معتبر 


امام رضا(ع) به نقل از پدران بزرگوارش از پیامبر اکرم(ص) فرمود : بهشت حرام است بر کسی که بر اهل بیت ظلم کند یا با آنها جنگ کند یا علیه آنها کسی را کمک کند یا آنها را سب کند. 


در کتب مکرر اهل تسنن هم مکرر در مکرر این مضمون وارد شده است. و مصادیق فی القربی و اهل بیت مشخص شده است. مشتی از خروار را در آدرس های زیر مشاهده کنید. خب به اهل بیت ظلم نکردند؟ به حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) و امام مجتبی(ع) و سیدالشهدا(ع) ظلم نکردند؟ با آنها جنگ نکردند؟ علیه انها اجتماع نکردند؟ سالیان سال امیرالمومنین را سب و لعن نکردند؟ حکومت اسلامی را از کف اینها بیرون نکردند؟ علم الهی سرشار اینها را نادیده نگرفتند؟ همین امروز هم علوم و فقه و کلام و اسلام شناسی اهل بیت(ع) را رها نکرده اند؟ این احادیث واضح نیست؟ شفاف نیست؟ متعدد و متواتر نیست؟؟ کجاست عمل به کلام و سنت پیامبر(ص) ؟ کجاست مودت و اجر رسالت؟ در سقیفه ادا کردند؟ یا با دستهای بسته امیرالمومنین؟ یا با پهلوی شکسته حضرت صدیقه؟ یا با پیکر تیر باران شده کریم اهل بیت؟ یا با سر بر نیزه سیدالشهدا؟ یا با اسارت فرزندان و کودکان پیامبر؟ یا با ثقه خواندن عمر سعد در احادیث شان؟ یا با جشن گرفتن عاشورا؟ یا با مخفی کردن جریانات کربلا ؟ یا با مجتهد خواندن معاویه و یزید؟ اهل سقیفه چه دفاعی دارند؟ جهان اسلام امروز با کدام اسلام سربلند است؟ با اسلام علوی و حسینی یا اسلام اموی و غاصبین؟ فماذا بعد الحق الا الضلال؟ (یونس 32) ولایت اهل بیت محور هر ائتلافی است. هیچ قرائتی از اسلام بدون تطبیق بر قرائت اهل بیت(ع) اعتباری ندارد و اینها مفسرین واقعی اسلام ناب در همه ابواب اند. بله محبت خوب است اما کافی نیست به قول رهبر معظم: ولایت لازم است. 


بخشی از کتب حدیثی و تفسیری اهل تسنن در تایید مضمون حدیث فوق 


سنن الترمذی: 5 / 699 ح 387، ذخائر العقبی، محب الدین: 25، الناسخ والمنسوخ، النحاس: 1 / 387، أحکام القرآن: 2 / 192، البدایه والنهایه، ابن کثیر: 8 / 36، کنز العمال، الهندی: 12 / 96 ح 34159 

أخرج الترمذی من حدیث زید بن أرقم أن رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) قال: لعلی وفاطمه والحسن والحسین: أنا حرب لمن حاربتم وسلم لمن سالمتم. 


تفسیر القرطبی ج 16 ص 22

عن سعید بن جبیر عن ابن عباس: لما أنزل الله عزّ وجلّ: (قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی) قالوا : یا رسول الله من هؤلاء الذین نودّهم؟ قال (صلی الله علیه وآله وسلم): علی وفاطمه وابناؤهما (علیهم السلام). 


جوینی سنی شافعی فرائد السمطین  ج 2  ص 280

عن علیّ بن أبی طالب(ع) قال: قال رسول اللّه(ص) حرّمت الجنّة على من ظلم أهل بیتی و قاتلهم و على المعین علیهم أولئک لا خلاق لهم فی الآخرة و لا یکلّمهم اللّه یوم القیامة،و لا یزکّیهم و لهم عذاب ألیم.


زمخشری معتزلی در تفسیرش ذیل آیه شریفه «قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی » 

از رسول خدا (ص) نقل می کند: «حرمت الجنة علی من ظلم اهل بیتی و آذانی فی عترتی» بهشت حرام است بر کسی که اهل بیتم را مورد ستم قرار دهد و مرا در عترتم آزار دهد .


ابن حجر سنی شافعی صواعق المحرقه  ص 143

قال رسول الله ص «من سب اهل بیتی فانما یرتد عن الله والاسلام و من آذانی فی عترتی فعلیه لعنة الله و من آذانی فی عترتی فقد آذی الله . ان الله حرم الجنة علی من ظلم اهل بیتی او قاتلهم او اعان علیهم او سبهم »


تفسیر القرطبی ج 16 ص 22، تفسیر أبی السعود ج 8 ص 30

و ذکره القرطبی عن النبی (صلی الله علیه وآله وسلم) : حرمت الجنه علی من ظلم أهل بیتی وآذانی فی عترتی. 


العلامة السخاوی الشافعی 

«استجلاب ارتقاء الغرف بحب أقرباء الرسول ذوى الشرف» ص 57 

عن علی رضی اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و سلم: ان اللّه حرم الجنة على من ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو أعان علیهم أو سبهم.


العلامة الجیانجوری فی «الامام المهاجر» ص 221 

قال النبی صلّى اللّه علیه و سلم: حرمت الجنة على من ظلمنی فی أهل بیتی و آذانی فی عترتی.


و ایضا ص 222 قال النبی صلّى اللّه علیه و سلم: ان اللّه حرم الجنة على من ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو أعان علیهم أو سبهم.


العلامة صلاح بن ابراهیم الهادی فی «الکواکب الدریة» ص 195 

و منها قوله علیه السّلام: حرمت الجنة على من ظلم أهل بیتی و قاتلهم و على المعین علیهم، أولئک لا خلاق لهم فی الآخرة و لا یکلمهم اللّه یوم القیامة و لا یزکیهم و لهم عذاب ألیم.


العلامة الحسینی الشیرازی الشافعی فی «توضیح الدلائل» ص 317 

قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و بارک و سلم: ان اللّه حرم الجنة على بن ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو غار علیهم أو سبهم.


العلامة شهاب الدین احمد بن محمد الحنفی المصری فی «تفسیر آیة المودة» ص 12 

و عن علی بن ابى طالب قال: قال رسول اللّه(ص) : حرمت الجنة على من ظلم أهل بیتی و آذانی فی عشیرتی، و من اصطنع صنیعة الى أحد من ولد عبد المطلب و لم یجازه علیها فأنا أجازیه غدا إذا لقینی یوم القیامة.


و أیضا فی ص 47 و عن علی رضی اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و سلم: ان اللّه حرم الجنة على من ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو أعان علیهم أو سبهم. 


یاسید الکریم

توماس کارلایل : دانشمند معروف و مورخ مشهور اسکاتلندی 

« این نکته واضح است که هر کلام درست و حقیقی در دل ها نفوذِ به خصوص دارد و حق آن است، که تمام کتب اعم از آسمانی و غیر آن در برابر قرآن کوچک و حقیرند.» 


ژول لابوم خاورشناس فرانسوی می نویسد:« تعلیمات و مواعظ قرآن تنها برای سران قوم نبود، بلکه جهانی است... » او در مقدمه ی "فهرست قرآن" می نویسد:«قرآن برای همیشه زنده است وهر کسی از مردم جهان به قدر درک و استعداد خود از آن بهره بر میدارد.» 


لئون تولستوی فیلسوف روسی می گوید:« قرآن مشتمل بر تعلیمات و حقایق روشن و آشکار و سهل است و عموم افراد بشر از هر طبقه می توانند از آن بهره مند گردد.» 


گوستاو لوبون فیلسوف فرانسوی: 

قرآن تنها منحصر به تعالیم و دستورهای مذهبی نیست بلکه دستورهای سیاسی و اجتماعی مسلمانان نیز در آن درج شده است. تعلیمات اخلاقی قرآن به مراتب بالاتر از تعلیمات اخلاقی انجیل است. 


ارنست رنان، نویسنده، مورخ و متفکر فرانسوی: در کتابخانه شخصی من هزاران جلد کتاب سیاسی، اجتماعی، ادبی و غیره وجود دارد که همة آنها را بیشتر از یکبار مطالعه نکرده ام و چه بسا کتاب هایی که فقط زینت کتابخانه من می باشند ولی یک جلد کتاب است که همیشه مونس من است و هر وقت خسته می شوم و می خواهم درهایی از معانی و کمال بر روی من باز شود آن را مطالعه می کنم و از مطالعه زیاد آن خسته و ملول نمی شوم. این کتاب، قرآن کتاب آسمانی است.


دکتر گرینیه، خاورشناس و پژوهشگر فرانسوی:  

من آیات قرآن را که به علوم پزشکی و بهداشتی و طبیعی ارتباط داشت دنبال کردم و از کودکی آنها را فراگرفتم و کاملاً به آن آگاه بودم. بنابراین دریافتم که این آیات از هر نظر با معارف و علوم جهانی منطبق است... . هرکس دست اندرکار هنر یا علم باشد و آیات قرآن را با هنر و علمی که آموخته است به همان صورت که من مقایسه کردم مقایسه کند بدون تردید به اسلام خواهد گروید، البته اگر صاحب عقلی سلیم و بی غرض باشد. 


گوته شاعر و نویسنده بزرگ آلمانی:  

ما اول، از قرآن رویگردان بودیم، ولی طولی نکشید که این کتاب توجه ما را به خود جلب نمود و به حیرت درآورد و بالاخره مجبور شدیم اصول و قواعد آن را بزرگ بشماریم و در مطابقت الفاظ با معانی بکوشیم. مرام و مقصد این کتاب بی اندازه قوی و محکم و مبانی آن بلند است و از این نظر ما را بیشتر به اهمیت و علو مقام خود جذب می نماید. با این وصف به زودی بزرگترین تأثیر خود را در تمام جهان نموده، نتیجة مهمی از خود به جا خواهد گذاشت.

 

راکستون، خاورشناس و محقق اسکاتلندی: 

سالیان درازی در جستجوی حقیقت بودم تا اینکه حقیقت را در اسلام یافتم. پس قرآن مقدس را دیدم و شروع به خواندن آن کردم. او بود که تمام سؤالات مرا جواب گفت. قرآن ابهت و ترس در انسان ایجاد می کند و با این روش ثابت می کند که هر چه می فرماید راست است. 


آلوارو ماچوردوم کومینز، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و محقق اسپانیایی: 

عده ای از من خواستند بعضی از سوره های قرآن را برایشان ترجمه کنم.. سوره فاتحة الکتاب را که درباره جهانی بودن خداوند است ترجمه کردم. به این ترتیب بود که جهانی بودن و یگانگی خداوند مرا به این نتیجه رساند که این دین مردمی ترین و منطقی ترین دین برای از بین بردن ناآرامی ها و مشکلات امروزی است. 


بانو ستان رانی تنس هلندی:

محتوای این کتاب آسمانی کاملاً با عقل و خرد و فطرت بشری مطابقت دارد و از مطالب زننده و خلاف عقل به کلی پاک است. قرآن دربارة زنان، قضاوتی عادلانه دارد و برخلاف بعضی از مرام ها و ادیان که جنس زن را تا به سر حد بردگی تنزل داده اند و ارزشی برای او قائل نیستند، وی را از مزایا و حقوق انسانی برخوردار ساخته و مقام شامخی برای او منظور داشته است.


پرنس ژاپنی بورگیز، مورخ و تاریخ نویس ایتالیایی: 

مسلمین همین که در پیروی قرآن و خواندن آن و عمل به قوانین و احکامش سستی نشان دادند، نیروی سعادت و فرشته سیادت نیز با این بی اعتنایی از آنها دور شد و آن همه عزت و قدرت و خرسندی و عظمت از افق حیات آنها رخت بربست و به جایش اهریمن اسارت و بندگی جانشین شد. دشمنان از این فرصت استفاده کردند و بر آنها تاختند و حلقه وار چون میکرب های اجتماع آنها را در میان گرفتند و آنها را به روزگار کنونی اسیر و مقید ساختند. آری این همه بدبختی ها و تیره روزی های مسلمین از مراعات نکردن قوانین قرآن بوده. در این امر بزرگ هیچ گناهی متوجه اسلام (قرآن) نیست. حقیقتاً چه ایرادی را می شود بر آیین پاک گرفت؟ 


ادوارد گیبون، می گوید: از اقیانوس اطلس تا کنار رود گنگ، قرآن نه فقط قانون فقهی شناخته شده است، بلکه قانون اساسی، شامل رویه قضایی و نظامات مدنی، جزایی و حاوی قوانینی است که تمام عملیات و امور مالی بشر را اداره می کند.. قرآن دستور عمومی و قانون اساسی مسلمانان است. دستوری است شامل مجموعه قوانین دینی و اجتماعی و مدنی و تجاری و نظامی و قضایی و جنایی و جزایی. همین مجموعه قوانین از تکالیف زندگی روزانه تا تشریفات دینی از تزکیه نفس، تا حفظ بدن و بهداشت و از حقوق عمومی تا حقوق فردی و از منافع فردی تا منافع عمومی و از اخلاقیات تا جنایات و از عذاب تا مکافات این جهان و جهان آینده همه را در بر دارد. 


بانو دکتر لورا واکیسا واگلیری، پرفسور ادبیات عرب 

و استاد تاریخ تمدن اسلام در دانشگاه ناپل ایتالیا رساله ای به نام پیشرفت سریع تعالیم اسلام نوشته که در قسمتی از آن چنین آمده : در این کتاب(قرآن) گنجینه هایی از دانش را می بینیم که مافوق استعداد و ظرفیت باهوش ترین اشخاص و بزرگترین فیلسوفان و قوی ترین رجال سیاسی است... قویترین اشخاص سیاسی باید در مقابل قرآن زانوی ناتوانی به زمین بزنند. 


کونت ادوارد گیوجا دانشمند ایتالیایى: 

من در پیرامون ادیان قدیم و جدید، تحقیق فراوان نموده و آن ها را با دقت مورد مطالعه قرار دادم تا در نتیجه به دست آوردم که یگانه آئین آسمانى و حقیقى اسلام است، و کتاب آسمانى این دین، یعنى قرآن مجید، تمام نیازمندی هاى مادى و معنوى بشر را تضمین کرده و او را به کمالات اخلاقى و روحى، سوق مى‏دهد و رهبرى مى‏نماید. 


لومانس دانشمند امریکایی : 

اولین شراره زیبا و با‌طراوت که نور از قرآن کریم می باراد، عبارت بسم‌الله الرحمن‌الرحیم است که دنیایی از معنا است.


ربوا دانشمند فرانسوی: 

قرآن منطق و زیبایی دارد، به زور به کسی تحمیل نمی‏شود، بلکه لطیف است و در مقام اقناع به نیروی منطق مجهز است.


سرویلیام موئیس دانشمند انگلیسی : 

قرآن کریم آکنده از دلایل منطقی، علمی، قضایی، حقوقی، مدنی و مهم‏تر از همه لطافت است که در کتب آسمانی بی‌نظیر است.


http://eslahe.com/8842/ 


http://askquran.ir/showthread.php?t=3117&page=5 


http://hawzah.net/fa/Magazine/View/5659/5792/58361/ 


یاسید الکریم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت  در اینستاگرام: 

بانک‌های ایران با پشتوانه هوا و نه تولید ملی نقدینگی می‌سازند.. 

بانک‌ها نباید ورشکستگی خود را به مردم و به اقتصاد ملی تحمیل کنند.. 

از نظر ضوابط شرعی نیز نظارت بر بانک‌ها ضعیف است.


یاسید الکریم

آیت الله خوشوقت رحمه الله 

تقوا هدف نیست وسیله‌ ای است که ایمان انسان را حفظ میکند 

و رشد می دهد و انسان را به هدف نزدیکتر می ‌کند. 

 

پ ن : هفت شهر عشق را عطار گشت / ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم 


یاسید الکریم