یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

۲۷ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است

پیشاپیش هلوی سال نو رو به دوستان تبریک میگم.

سالی پر از نو و آکنده از پر براتون آرزو می کنم.

بدی خاصی هم دیدین حق تون بوده. خوبیا هم اشتباه شده 



یاسید الکریم

برای خدا دوست بدارید 

و برای خدا دشمن بدارید 

هر چیزی غیر ازین، خیالی بیش نیست 

خیالی خواب آلود، با پایانی گس و تلخ.. 




یاسید الکریم

جز ناله به بازار تو دیگر چه فروشیم؟ 

 

این است متاعِ جگرِ خسته دکان ها... 

 

یاسید الکریم

شبکه های خودمون شبانه روز کلی 

خانم بی روسری با لباس های چسبان نشون میدن 

بعد هی هزار تا آخوند و مدیر مدرسه 

و رئیس دانشگاه باید گلو پاره کنن حجاب لازمه 

انقد نفهمیدن جواز نگاه ضروری حداقلی به زن اجنبیه 

با عادی سازی و ترویج ش فرق داره. 

درست مث شورای فقهی بی کارکرد بانکهای معلوم الحال مون. 

بین جواز ضروری محدود با عادی سازی و ترویج خیلی فرق است. 



یاسید الکریم

سلام. از فاجعه #منا چه خبر؟ 

از فاجعه شیخ #زکزاکی چه خبر؟ 

یه گوساله از خودمون بمیره 

سه سال یادمون نمیره..

اما این همه انسان کشته شد و...


یاسید الکریم

و یغبقون کاس الحکمه بعد الصبوح (خطبه 150) 

سرکشیدن جامهای حکمت در صبحگاهان...طوبی لهم.. 

اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من خبراعوانه وانصاره..

یاسید الکریم

یا من لاتحصی العباد نعمه 

یا من لاتبلغ الخلائق شکره 

یا من لاتدرک الافهام جلاله 

یا من لاتنال الاوهام کنهه 

یا من العظمه و الکبریاء ردائه



یاسید الکریم

نماز شب زینت و نور مؤمن در آخرت است.



یاسید الکریم

رسول خدا(ص) فرمود: یا عالم باش یا طالب علم و یا دوستدار اهل علم 

و چهارمی (دشمن اهل علم) مباش که به سبب دشمنی آنها هلاک شوی. 

 

محمد بن مسلم وغیره عن ابی عبدالله(ع) قال قال رسول الله (ص) 

اغد عالما أو متعلما أو أحب أهل العلم ، و لا تکن رابعا فتهلک ببغضهم 


سند معتبر - الخصال ج 1 ص 123 



یاسید الکریم

#العیون الاخبار - با سه #سندمعتبر

عن #الرضا عن آبائه قال قال رسول الله(ص) 

انی سمیت ابنتی فاطمة لان الله عزوجل فطمها و فطم من احبها من النار 

من نام دخترم را فاطمه گذاشتم؛ زیرا خدای عزوجل 

فاطمه و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است.


نکته اول: اگر محبت به خاطر ایمان ایشان باشد که خود عین ایمان است. 

بلکه محبت برای دیگر جهات، مثل اخلاق و شجاعت و غیره است. 

نکته دوم: من احبها یعنی حتی اگر کافر باشد در تخفیف عذاب او موثر است. 

یاسید الکریم

#فدک از غصب تا تخریب 

 

(270 صفحه) (حجم 2 مگ) (خیلی مفیده حتما مطالعه کنین) 

 

http://download.ghbook.ir/downloads/pdf/5000/3239-fa-fadak-az-ghasb-ta-takhrib.pdf 



یاسید الکریم

{بجای لایک مطالعه کنید}

قسمتی از #خطبه_فدکیه و مظلومیت حضرت زهرا 


فلم یر بعد الیوم الذى قبض فیه رسول الله صلى الله علیه و آله اکثر باکیا و لا باکیه من ذلک الیوم ، و ارتجت المدینه و صاح الناس ، و ارتفعت الاصوات من دار بنى عبد المطلب و بعض دور المهاجرین و الانصار. 


تاثیر خطبه حضرت زهرا 

راوى مى گوید: بعد از خطبه حضرت، زن و مرد چنان گریه کردند که تا آن روز دیده نشده بود، و مدینه به لرزه در آمد و فریاد مردم بلند شد و صداها از خانه هاى فرزندان عبدالمطلب و بعضى از مهاجرین و انصار بلند شد. 


فلما بلغ ذلک ابابکر قال لعمر: تربت یدالک ! ما کان علیک لو ترکتنى ؟ فربما رفات الخرق و رتقت الفتق ، الم یکن ذلک بنا احق ؟ فقال الرجل : قد کان فى ذلک تضعیف سلطانک ، و توهین کفتک ، و ما اشفقت الا علیک . قال : ویلک ! فکیف بابنه محمد و قد علم الناس ما توعو الیه ، و ما نجن لها من الغدر علیه . فقال : هل هى الا غمره انجلت ، و ساعه انقضت ، و کان ما قد کان لم یکن ... قلدنى ما یکون من ذلک . قال فضرب بیده على کتفه ، ثم قال : رب کربه فرجتها یا عمر.


آنچه بین ابوبکر و عمر اتفاق افتاد 

هنگامى هنگامى که این اخبار به ابوبکر رسید، به عمر گفت : دستت خالى باد! چه مى شد اگر مرا به حال خود مى گذاشتى که شاید این گسیختگى را به نوعى التیام مى دادم و مسئله تشنج آور پیش آمده را به طورى اصلاح مى کردم . آیا این برایمان بهتر نبود. عمر گفت : در این ، تضعیف قدرت تو و سبکى مقام تو بود، و من براى تو دلسوزى کردم ! ابوبکر گفت : واى بر تو! پس کلمات دختر محمد چه مى شود که مردم همگى دانستند که او چه مى خواهد و ما چه حیله اى براى او پنهان کرده ایم ؟! عمر گفت : آیا بیش از یک تندى بود که از بین رفت و آیا بیش از یک لحظه اى بود که گذشت ؟ و مثل آنکه آنچه بوده اصلا واقع نشده است ، و گناه آنچه که بود بر عهده من بگذار! سپس ابوبکر با دستش بر شانه عمر زد و گفت : چه بسیار گرفتارى که تو آن را رفع نمودى !

ثم نادى الصلاه جامعه ، فاجتمع الناس و صعد المنبر، فحمد الله و اثنى علیه ، ثم قال : ایها الناس ، ما هذه الرعه ، و مع کل قاله امنیه ؟ این کانت هذه الامانى فى عهد نبیکم ؟ فمن سمع فلیقل ، و من شهد فلیتلکم ، کلا بل هم ثعاله شهیده ذنبه . لعنه الله ، و قد لعنه الله . مرب لکل فتنه یقول : کروها جذعه ابتغاء الفتنه من بعد ما هرمت ، کام طحال احب اهلها الغوى . الا لو شئت ان اقول لقلت : و لو تکلمت لبحت ، و انى ساکت ما ترکت یستعینون بالصبیه و یستنهضون النساء. و قد بلغنى - یا معشر الانصار - مقاله سفهائکم ، فوالله ان احق الناس بلزوم عهد رسول الله انتم ، لقد جاءکم فاویتم و نصرتم ، و انتم الیوم احق من لزم عهده . و مع ذلک فاغدوا على اعطیاتکم ، فانى لست کاشفا قناعا و لا باسطا و ذراعا و لا لسانا الا على من استحق ذلک و، والسلام .


خطاب تهدیدآمیز ابوبکر به مردم 

آنگاه اعلان کرد تا مردم اجتماع کننده ، و مردم جمع شدند و ابوبکر بر فراز منبر رفته و پس از حمد و ثنا گفت : اى مردم ، این چه حالتى است که با هر حرفى آرزویى است ؟ این آرزوها در عهد پیامبرتان کجا بود. پس هر کسى که شنیده بگوید و هر که شاهد بوده صحبت کند. بلکه این قضیه همچون قضیه روباهى مى ماند که شاهدش دمش بود! خدا او را لعنت کند و لعنت کرده است! ملازم هر فتنه اى است و مى گوید: فتنه را به حال اولى برگردانید. طالب فتنه است بعد از آن که کهنه شده همچون ام طحال مى ماند که محبوبترین اهلش نزد او گمراه است . آگاه باشید اگر خواسته باشم بگویم مى گویم ، و اگر تکلم نمایم مطلب را آشکار مى کنم . ولى تا زمانى که رهایم کرده باشند من سخن نمى گویم . از بچه ها کمک مى گیرند و زنان را به یارى مى طلبند. اى انصار، صحبت سفیهان شما به من رسیده است . قسم به خدا سزاوارترین مردم به رعایت عهد رسول خدا شمایید. شما کسانى هستید که پیامبر به سوى شما آمد و او را پناه دادید و یارى نمودید، و امروز از همه سزاوارترید که عهد او را پاس دارید. و بعد از این همه ، فردا صبح براى گرفتن هدیه ها بیایید! من کسى هستم که پرده اى را نمى درم و دست و زبانى را بلند نمى کنم مگر بر کسى که سزاوار آن باشد! و السلام .


یاسید الکریم