یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

بنام خدا 

مسئله این است : با یک جماعت بسیار وقیح روبرو هستیم جماعتی که حتی در عزای سیدالشهدا در تورنتو کانادا با رقص و آواز و صدای فلان زن رقاصه مثلا گوگوش و غیره را با صدای بلند منتشر می کند تا مجلس امام حسین(ع) را بهم بزند و از رونق بیندازد. نتیجه نمی گیرد سعی بر درگیری فیزیکی می کند [ اینجا ] [ اینجا ]  به حدی که بعضی از خودشان هم به دیکتاتوری خودشان اقرار می کنند. لذا  علیزاده، از کارشناسان بی بی سی می گوید ‏«حمله به مراسم عاشورا در تورنتو مطمئنم کرد با (آیت‌ الله) مصباح و (آیت‌ الله) جنتی میتوان زیر یک سقف زندگی کرد ولی با نفرت بیمارگون اپوزیسیون و سکولارهای ستیزه جویش نه!» [ اینجا ] این بدنه ی خارجی این جماعت است. بدنه داخلی هم وقیح است.

تازه ترین دروغ گویی و تهمت زنی این جماعت که با پمپاژ وسیعی در رسانه ها منتشر شد موضوع چهار چک 20 میلیون تومانی چند مداح بود. و چندین روزنامه و سایت اصلاح طلب و معتدل و تعدادی از خودی های معمولا منفعل، شروع به طرح مبالغ میلیونی مداحان کردند. تصاویر منتشر شده مربوط به حساب شخصی به نام آقای «ر.ل» یک شهروند تهرانی بود که چکی از بانک اقتصاد نوین را به حساب خود واریز و درخواست چهار برگ چک بانکی در وجه افراد کرده بود. تصاویر چک ها به نحو ماهرانه ای ساخته شده بودند. اما به زودی مشخص شد اسم کوچک سه نفر از چهار نفر مداح طاهری و حدادیان و کریمی و هلالی در شناسنامه با اسم چک های منتشره تفاوت دارد [ اینجا ] [ اینجا ] و دروغ مانند طبل صدایش بلند ولی از درون تهی است. اما از کانال های تلگرام و سایت های منتشر کننده تصاویر عذرخواهی موثری مشاهده نشد.

سالهای گذشته موضوع تیراندازی یک مداح با طنز و تمسخر و تهمتهای مختلف و تحلیلهای سرخود، یکباره فضای جامعه را فرا گرفت. به حدی که  دادستان کل وقت جناب اژه ای گفت قضیه کاملا بررسی می شود و جایگاه افراد مانع رسیدگی نیست. اما در نهایت خود ایشان اعلام کرد اکثر قضیه اطلاعات غلط بوده است و فرد متخلف شخص مداح نبوده است [ اینجا ]

یا در موضوع فوتبال اخیر در شب عاشورا صدها حاشیه ایجاد شد که این امر خلاف عرف جامعه شیعه را موجه جلوه دهند. و با حرفهای بی اساس و پمپاژ وسیع رسانه ای جریان منتقد این حرمت شکنی را، جماعتی افراطی و افرادی متحجر و منقطع از جامعه مثلا موجه جهانی نشان دهند. رسانه ها مکررا به تولید و انتشار مطالبی ضد بدنه مذهبی جامعه پرداختند. به حدی که مجید انصاری فتنه گر عزیز [ اینجا  ]  و معاون پارلمانی رئیس جمهور هم نتوانست از شیرینی طعنه به جماعت مذهبی بگذرد. [ اینجا ]

همه اینها در حالی است که اصلا جدا از نگاه مذهبی، مسئله علتی جز بی کفایتی مسئولین ورزشی مربوطه نداشت. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تقویم فیفا 4 ساله یا 8 ساله تنظیم می شود. تقویم فعلی را سال 2012 نوشته اند و الان هم اگر روی سایت فیفا بروید تا 2022 را نوشته اند.. برای فیفا خیلی تعریف شده نیست که امسال 20 مهر تاسوعا است و سال دیگر 10 روز جلوتر است... وی در چند سطر بعد می گوید : عربستان اعلام کرده که من در 10 روز حج بازی برگزار نمی کنم و این را فیفا پذیرفته است. [ اینجا ]

توجه کنید که عربستان تا امسال با تقویم قمری کار می کرده یعنی حج ش نسبت به میلادی متغییر بوده. پس مسئله بحث بی کفایتی است ولاغیر، چرا که عربستان یک موضوع مذهبی متغیر را به این مجموعه های مثلا منضبط جهانی فهمانده است اما مسئولی که ادعا می کند برنامه های فیفا تا 8 سال بعد مشخص است خودش اقرار میکند چه سفرهای عجله واری انجام داده تا موضوع را حل کند و خود مسئولین ورزشی هم به تصمیم واحد نمی رسند اما کنار همه این بی کفایتی ها، بار سنگین روانی و اجتماعی قضیه روی دوش جامعه مذهبی کشور انداخته می شود که انقدر خشک مقدس نباشید و به روز باشید و صد هزار نفر بیشتر نیست و فلان! در همه اینها بی کفایتی و عدم صداقت موج میزند، آقای تاج نیاز نیست بروی در مجلس روضه عکس بیندازی، بهتر است فکر چند میلیونی باشی که به اقتضای جوانی و علاقه به فوتبال دو ساعت در شب عاشورا پای رسانه ها می مانند.

و یک پای ثابت این غائله ها شخص همیشه در آفساید عزیز؛ علی جان مطهری است. یکبار به آقای یزدی نامه می زند [ اینجا ] و می گوید : اگر کسی بعد از سال‌ها پدر یا مادر یا فرزندش را در شب عاشورا ملاقات کند آیا نباید خوشحال شود! یکبار می گوید امام رضا(ع) حریمی ندارد! [ اینجا ] و این اولین بار نیست که این فرد بدون کمترین اطلاعی از مسائل فقهی با نگرشی کاملا آماتور، مکررا به نامه نگاری و حرمت شکنی از جایگاه های دینی جامعه می پردازد. گاهی با دلائل کودکانه [ اینجا ] به حمایت از سران فتنه و رد حصر می پردازد. 

مجموعه این جماعت خارجی و داخلی بطور یکپارچه با هماهنگی از پیش و یا هماهنگی دینامیک و خود جوش به مبانی مذهبی جامعه حمله می کنند. اما فقیه و امام جمعه ما یک تنه باید بار روانی مشهد حریم امام رضا(ع) را پاسخ دهد و کسی از بزرگان به یاری او نمی آید. اما به محض کنسرت در قم برخی علمای که روی چشم ما هستند صدایشان بلند می شود [ اینجا ] خب عزیز جان، نور چشم؛ مدتی قبل هم در مشهد این ضایعه رخ داد چرا علمای قم فریاد نزدند؟ چرا حمایت نکردند؟ این گونه میشود که دشمنان خارجی و مخالفان نگرش مذهبی داخلی، بطور هماهنگ و منسجم، فضای ضد مذهبی در رسانه ها و فضای مجازی و سطح جامعه پمپاژ می کنند و قدم به قدم جلو می آیند و در این حالت جز با هزینه های سنگین مسئله حل شدنی نخواهد بود. 

همه این مثالها را زدم که مشخص شود فضای خبری جامعه یک فضای سالم و علمی و بی طرفانه ای نیست و این طیف از سروش تا گوگوش [ اینجا ] تا بدنه داخلی، در قدم اول با ما مشکل سیاسی سیاسی ندارند اینها با اصل اسلام و اصل علما و روحانیت و اصل جامعه مداحی مشکل دارند. 

در موضوع اخیر حاج منصور هم با 15 ثانیه از فایل مشکل ندارند با هویت حاج منصور مشکل دارند. اینها با گوساله گفتن آقای علم الهدی مشکل ندارند. با تفکر انقلابی او مشکل دارند. اینها با ائمه جمعه که امام فرمود در راس همه امور هستند مشکل دارند. اینها با یک لفظ دیوث مشکل ندارند. [ اینجا ] با هر گونه برخورد جدی با بدحجابی مشکل دارند. اینها با خس و خاشاک گفتن و شنیدن مشکل ندارند که البته همان هم با انتشار مجدد فایل تصویری مشخص شد که وی 40 میلیون را محترم شمرده [ اینجا ] اینها با تفکر احمدی نژادی مشکل دارند. 

اینها در طیف خودشان علی مطهری دارند که پدر ناسزای ایران است. و بارها با توهین و فحاشی با منتقدین سیاسی خود برخورد کرده است که مخالف خود را پفیوز میخواند [ اینجا ] ما از کم اطلاعی و زودباوری و نشناختن دسیسه های اینها خیال می کنیم با تخلف فلان مداح و اشتباه فلان امام جمعه و صدمه به اخلاق، مشکل دارند، خیر اینها با خود امام هم مشکل دارند و هر جا بتوانند بهانه ای می جویند. یک روز عکس امام را پاره می کنند یک روز دست بوسی از او را انتشار وسیع رسانه ای میدهند [ اینجا ] و قس علی هذا. 

کنار آن جماعت حرفه ای خارجی و مخالفین کج اندیش داخلی ، جماعتی داخلی و مذهبی و بدون سوء نیت هم هستند که خودشان هم باور شان شده دنبال اخلاق هستند اما صداقت ندارند. حجه الاسلام سید عباس حسینی قائم‌ مقامی می گوید: اگر بنده و امثال بنده نسبت به این توهین (حاج منصور) واکنش نشان ندهیم و اعتراض نکنیم، لباسمان را باید آتش زد. [ اینجا ] اما همین فردی که میخواهد لباس ش را آتش بزند و دهها سایت با لفظ پر طمطراق آیت الله از او یاد می کنند هیچ اعتراضی حتی در یک خط از او نسبت به موارد سابق نیست. که فلان مسئله گوئی که امروز آیت الله و مرجع فتنه گران و معارضین شده به رئیس جمهور قبلی مملکت نسبت حرام زادگی میدهد [ اینجا ] و همه این مدعیان اخلاق لال می شوند و انگار نه انگار! 

پس دعوا سر اخلاق نیست دعوا سر بهانه جویی از انقلابی ها و مذهبی ها و اصل نگرش اجتماعی اسلام است. هر چند کسی از فکر اشتباه و حرف اشتباه کسی دفاع نمی کند و هر مداح و هر سخنرانی باید اشتباه و کلام ضعیف خود را اصلاح کند. اما اینها با اطلاع از انفعال جامعه و بدنه مذهبی، نسبت به موارد ادب و اخلاق کلامی، مکررا نقشه های خود را تکرار می کنند و ما هم مکررا در زمین آنها بازی می کنیم. شب و روز تلفظ اشتباه اف ای تی اف آیت الله جنتی را در بوق و کرنا می کنند. شب و روز برای سن او جوک می سازند و تمسخر می کنند. اما از اظهارات سابق [ اینجا ]  و اخیر [ اینجا ] نایب رئیس مجلس جناب پزشکیان و هم طیف خودشان در بی اطلاعی از fatf خجالت زده نمی شوند. 

و حالا بگذریم که بررسی فحش و سب و ناسزا در ایات و روایات و سیره معصومین خودش مقاله هزار سطری خواهد بود. که آیا غیر از مومنین [ و غیر از انسانهایی که مخل و مضر به شئونات ادیان الهی و حقوق جامعه بشری، نیستند] احترامی برای دیگر افراد تصور می شود یا نمی شود؟ آیا کفار و منافقین و فساق و ظلمه و اهل بدعت و منحرفین حرمتی دارند یا نه؟ و حرف بسیار است و حرف بسیار است و شنونده و عبرت گیرندگان کم، در اخر همه به قران بازگردیم و عظمت بینش قرآنی را مجددا تمجید کنیم. 

قوله تعالی : یا مریم لقد جئت شیئا فریا یا اخت هارون ما کان ابوک امرا سوء و ما کانت امک بغیا (سوره مریم 27و28) اصل نبوت و خاندان نبوت که منشا تمام خیرات و معلم تمام اخلاقیات و معرف واقعی اخلاق صحیح بودند را قبول نداشتند و به آنها تهمتها می زدند اما با پر رویی او را در فروعات اخلاقی بازخواست می کردند. مثل بی حجابانی که انتظار رفتاری عیسوی و مریمی با خود دارند. مثل معتادانی که انتظار کار فرهنگی بر خود دارند. مثل دزدی که امروز طلبکار صاحبخانه شده که چرا او را زده است! بله زده اما تو چقدر وقیحی؟ خودشان و طیف شان هیچ التزامی به اسلام و اخلاق ندارند اما همین ها را از مومنین می طلبند و می گویند ما ملتزم نیستیم اما شما نسبت به ما ملتزم باشید! باز هم تکرار می کنم هر مداح و هر سخنران و هر شخص مذهبی باید اشتباه و کلام ضعیف خود را اصلاح کند. اما دعوای اصلی اکثریت این طیف،  دعوا با اشتباهات مذهبی ها و در قدم اول دعوای سیاسی نیست، مسئله بر نیزه کردن اخلاق برای انفعال و بی طرفی مردم و حمله به افراد موثر مذهبی جامعه است، مسئله بهانه جوئی از قشر مذهبی است، دعوا سر اصل اسلام و نگرش اسلامی و حضور موثر آن در جامعه است و الا خود اینها مطلقا پاسخگوی کجی های شخصی و تخلفات اجتماعی خود نیستند. والسلام. 


یاسید الکریم

نظرات  (۵)

۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۱:۲۵ دچــ ــــار
با حاج منصور مشکل ندارن
قضیه اینه که یه نماینده مجلس گفته ما کنسرت رو از سیره امام حسن ع می گیریم
حاج منصور هم جواب دندان شکنی بهش داده



اینها با حاج منصور مشکل ندارن با جلوگیری از کنسرتهای پرحاشیه مشکل دارن
حتی میشه گفت خود کنسرت رو هم نمیخوان، تاثیرات حاشیه ایش بیشتر براشون مهمه.. چون دنبال اهداف ضدفرهنگی هستن
سلام 

حالا چرا از امام حسن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منظورش چی بوده 

حاج منصور هرچی گفته بهش حقشه والا 

ببین آخرعاقبت مملکتمون رو 

حجت‌الاسلام مازنی گفت: مسروق در روز عرفه به منزل امام حسین (ع) می‌رود و می‌بیند که در آنجا همه روزه گرفته‌اند و مشغول عبادت هستند. بعد به منزل امام حسن (ع) می‌رود و می‌بیند که در آنجا خبری از روزه و دعا نیست بلکه مردم مشغول خوردن شربت و شیرینی و تبریک و تهنیت هستند. او از این اتفاق تعجب می‌کند و از امام علت و فرق این رفتار را می‌پرسد. امام حسن (ع)‌ می‌فرمایند ما امام همه مردم هستیم امروز بعضی از مردم روزه‌دار هستند و می‌خواهند به ثواب برسند و بعضی هم می‌خواهند شاد باشند؛ ما در این روز تقسیم کار کردیم.

وی افزود: وقتی که می‌گوییم که در جامعه هم کنسرت و هم روضه باشد، این رفتار را از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آموختیم؛ آنها که مدعی دین هستند، کاتولیک‌تر از پاپ نشوند.

..............

متن بالا جریان ماجرا بود 

حالا کنسرت فقط مردم رو شاد میکنه ؟؟؟!!

وسیله ای ک غناست ؟؟




سلام سید 

توجه: در روایت هیچ اسمی از «شیرینی» و «شادی» و «شربت» و «تبریک» نیامده‌است.
مضمون روایت این است: مسروق می‌بیند که روز عرفه، امام حسین (ع) برای مردم سفرهٔ افطار برای بعد از مغرب پهن فرموده‌است ولی امام حسن (ع) سفرهٔ غذا در روز. [هیچ صبحتی از شادی و شرب و تهنیت و تبریک هم نیست]. راوی تعجب می‌کند که چرا امام حسین ع روزه است و به روزه‌داران افطاری می‌دهد اما برادرش مثلا سفرهٔ عصرانه پهن کرده‌است. حضرت هم به او می‌فرماید ما باید سیاست این امت را برعهده داشته‌باشیم و می‌خواهیم به شما راحت بگذرد و هر کس می‌خواهد روزه بگیرد و هرکه می‌خواهد نگیرد.

این چه ربطی به کنسرت دارد؟!
............
روضه را از امام حسین(ع) و کنسرت را از امام حسن(ع) آموختیم.

خیلی خندیدم وسط خنده خیلی هم‌گریه ام‌گرفت ازین عبارت

یعنی از هرکسی میشه این حرفو‌شنید و حتی اهمیت نداد، اما در لباس پیغمبر از این حرفا زدن والله شرم آوره....

یعنی درک حرف ایشان نیاز به سواد بالا هم نداردها از بس سبک و بی مغز است.

خدایا بتو‌پناه میبریم و از امام‌زمان عج طلب یاری داریم،

اصل خود روایت که این جناب تحربفش کرده و دیوار کوتاهتر از اهل بیت ندیده 

........

مسروق نقل می کند که در روز عرفه خدمت امام حسن «ع» رفتم و ایشان را دیدم که در جمع یاران و دوستان نشسته اند و از غذاهای موجود تناول می فرمایند. کمی بعد برخاستم و خدمت امام حسین «ع» رسیدم. دیدم که روزه دار هستند. گفتم: «برادرتان امروز افطار می کنند و شما روزه دارید؟» حضرت فرمودند: برادرم امام مردم است. پس امروز را روزه نگرفت تا مردم روزه داری او را سنّت [قطعی] نپندارند و از او پیروی کنند؛ پس هرگاه برادرم از دنیا برود، من امام و رهبر جامعه هستم. آنگاه من هم سعی می کنم که مردم روزه داری مرا سنّت نپندارند که از من پیروی کنند [بلکه بدانند که مستحب است، خواستند روزه بگیرند و یا ترک کنند]. »ـ علل الشرایع، ج 2، ص 386، ح 1؛ بحار الانوار، ج 97، ص 123، ح 3.