یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

عن ایوب بن الحر عن ابی بصیر عن ابی عبدالله (ع) 

قال سمعته یقول و من یؤت الحکمة فقد أوتی خیرا کثیرا 

(بقرة 269) فقال (ع) طاعة الله و معرفة الامام 

 سند صحیح - الکافی ج 1 / 185 / ح 11 

عن ابن مسکان عن ابی بصیر عن ابی عبدالله (ع) قال سمعته 

یقول و من یؤت الحکمة فقد أوتی خیرا کثیرا (بقرة 269) 

قال(ع) معرفة الامام واجتناب الکبائر التی اوجب الله علیها النار 

 سند صحیح - الکافی ج 2 / 284 /  ح 20 

برخی نکات  1_حکمت خیر کثیر است. 

2_حکمت طاعت خداوند و شناخت امام ست. 

3_اساس طاعت خداوند اجتناب کبائر است. 

4_شناخت کبائر مقدمه ی خیر کثیر است. 

5_حداقل معرفت امام، باور به عصمت و واجب الطاعه بودن ایشان است. 

6_معرفت امام و شناخت تکالیف، طبیعتا ناشی از قبول انبیاء عظام است.


یاسید الکریم

نظرات  (۲)

۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۶ محمد آذرکار
بسیار کامل بود.
ممنون
پاسخ:
خواهش. 
۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۲ کارشناس پارت
یاسید الکریم درود
مطلب حکمت یعنی اطاعت خدا در ترک کبائر و شناخت امام(ع) شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود. 
من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم www.partchap.com