یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

#امام_صادق سلام الله علیه فرمود: هر کس از روی رحمت و شفقت بر ما و بخاطر مصائبی که به ما اهل بیت ع رسیده گریه کند، خداوند پیش از جاری شدن اشک  بر صورت ش،  او را مشمول رحمت خود می نماید و اگر یک قطره از اشک بر حسین ع در جهنم بیافتد، آتشِ آن را خاموش می کند، به حدی که گرما و آتشی برای آن باقی نمی ماند. 
عن ابی عبدالله سلام الله علیه: ما بکی احد رحمه لنا و لما لقینا الا رحمه الله قبل ان تخرج الدمعه من عینه فاذا سالت دموعه فی خده فلو ان قطره من دموعه سقطت فی جهنم لاطفئت حرها حتی لا یوجد لها حر #کامل_الزیارات باب32 روایت 6 ص 101
پ ن : همانگونه که توبه با این که یک عمل فردی و شخصی است و ممکن است حتی نتایج و آثار تخریبی گناه و تخلف را اصلاح نکند و فقط در حد یک تصمیم جدی باشد مورد توافق مذاهب خمسه است و هیچ فرقه ای منکر آثار و نتایج توبه نیست؛ هر گونه توجهات به اهل بیت ع واجد آثار شخصی و جمعی و اجتماعی است. لذا خیلی اوقات صد نوشته جات و صد نامه ما برابر با کمترین گوشه چشم و عنایت افراد صاحب اعتبار و آبرو نیست، همان ها که همه خلقت طفیل وجود ایشان است و از جهت دیگر توبه حتی جزء فروع دین نیست ولی قبول ولایت و امامت اهل بیت ع و اقرار به امامت ایشان جزو اصول مذهب است. اما چه کنیم که همه ساله در این ایام همه مفسر دین می شوند و هر کس مختصر بلندگویی دارد شروع به اما و اگر و شرط و شروط برای باب نجات امت و اشک این گوهر نفیس عالمتاب می کند. خدا کند جزو گریه کنندگان بر حسین ع و حماسه آموزان از مکتب شریف او محشور شویم. ان شاء الله تعالی.  

 

یاسید الکریم