یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

ابی هارون مکفوف می گوید 
خدمت امام صادق علیه السلام شرفیاب شدم حضرت به من فرمود: 
برای ما شعری بخوان، من هم شعری خواندم. 
فرمود: نه، همان گونه که کنار قبر امام حسین علیه السلام مرثیه می خوانید 
من هم این شعر را خواندم : امرر علی جدث الحسین - فقل لا عظمه الزکیه (1) 
و چون آن حضرت گریست من از ادامه خواندن خودداری کردم، 
حضرت فرمود: ادامه بده و من ادامه دادم سپس فرمود: بیشتر بخوان 
و من خواندم: یا مریم قومی و اندبی مولاک- و علی الحسین فاسعدی ببکاک(2) 
حضرت گریست و صدای شیون زنان بلند شد و چون آرام شدند 
حضرت فرمود: ای ابا هارون کسی که درباره حسین علیه السلام شعری انشاء کند و ده نفر را بگریاند بهشت از آن اوست، و سپس یکی یکی کم کرد تا به یک نفر رسید و فرمود: کسی که شعری درباره امام حسین علیه السلام بخواند و یک نفر را بگریاند بهشت از آن اوست، سپس فرمود: کسی که از حسین بن علی علیه السلام یاد کند و خود برای او بگرید برای اوست بهشت. 
(1) ای پیک من، بگذر بر قبر مطهر حسین(ع) و به استخوانهای پاک و پاکیزه اش بگو 
(2) ای مریم برخیز و بر مولای خود زاری کن و بر حسین علیه السلام با گریه ات کمک کن. 

«دخلت علی أبی عبدالله(ع)، فقال لی: انشدنی. فانشدته. فقال: لا، کما تنشدون و کما ترثیه عنده قبره. فانشدته: امرر علی جدث الحسین، فقل لا عظمه الزکیة. قال: فلما بکی امسکت، ثم قال:‌ زدنی. قال: ثم انشاته: یا مریم قومی و اندبی مولاک و علی الحسین فاسعدی ببکاک. قال: فبکی و تهایج النساء. قال: فلما ان سکتن، قال لی: یا أبا هارون من انشد فی الحسین فابکی عشرة فله الجنة. ثم جعل ینتقص واحداً و احداً حتی بلغ الواحد، فقال: من انشد فی الحسین فابکی واحداً فله الجنة و من انشد فی الحسین شعراً، فبکی فله الجنة» 

کامل الزیارات‌ ص 105 / بحار ج 44 ص 287 / 

یاسید الکریم

نظرات  (۱)

الحمدالله
پاسخ:
خدا رو شکر