یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

یاسیدالکریم

مذهبی - اجتماعی - سیاسی

انفروا خفافا و ثقالا و جاهدوا بأموالکم و أنفسکم 
فی سبیل الله ذلکم خیر لکم إن کنتم تعلمون (توبه/41)

سبکبار و گرانبار، فقیر و غنی، عوام و خواص، همگی بسیج شوید
و با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنید، اگر بدانید این براى شما بهتر است.


1_جهاد گاهی نظامی است و گاهی سیاسی و گاهی اقتصادی و گاهی فرهنگی و اجتماعی
2_جهاد یعنی مامور خاص یا عموم مسلمین در جایی و در زمانی که باید باشند نباشند و سستی یا کوتاهی کنند. 

3_جهاد امروز اکثریت ملت جهاد فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است که محصولات بیگانه را نخرند ولو چند مزیت هم از ما فوت بشود. به اخبار و شبهه افکنی بیگانگان توجه نکنند و خانواده ها و همسر و فرزندان خود را با ابزارهای مختلفی که دارند ملزم به فرهنگ ملی و مذهبی خود کنند. اطلاعات صحیح به مجموعه های دولتی بدهند. به خدمات اجتماعی دولت ها اعم از تلفن ها و جاده ها و دیگر تاسیسات آسیب نرسانند. وارد بزه های اجتماعی و پارتی های مختلف و.. نشده و به امور قانونی که منع صریح شرعی و عقلی ندارد پایبند باشند و حتما از اسراف و تبذیر در خریدها و مصارف خانواده از آب و برق و گاز گرفته تا ماکولات و پوشیدنی ها و.. دوری کنند ، به هر شکلی که می توانند به مراکز فرهنگی و انسانی و اسلامی اعم از درمانگاههای خیریه و مساجد و حسینیه ها و مدارس و کتابخانه ها و خانه های سالمندان و مراکز معتبر رسیدگی به مشکلات کودکان و دارالقرآن ها و.. کمک کنند و بر نمایندگان و مدیران بومی و کشوری تا جایی که می توانند نظارت کنند و مسائل سیاسی جامعه و انتخابات را مثل معماری فرض نکرده و مانند رانندگی بدانند و مراقبت و نظارت مستمر کنند و مثال های دیگر. 

4_جهاد اقتصادی امروز تجار و ثروتمندان مملکت و خواص جامعه این است که اجناس اقتصادی با کیفیت و با خدمات پس از فروش را مضاعف کنند. تبلیغات سالم و جذاب برای محصولات میهنی فراهم کنند. ثروتمندان به تکالیف قانونی و شرعی خود عمل کنند. بستگان فقیر و ضعیف و همسایگان متوسط و نیازمند و زیردستان و کارگران جوان خود را تا حد ممکن یاری کنند. از ولخرجی ها و اشرافی گری ها و ترویج قیمتهای کاذب پرهیز کنند. از هر گونه مخارج بیهوده و بی ضرورت در کشورهای خارجی پرهیز کنند و در صدها منطقه زیبا و جذاب کشور اسلامی خود گشت و گذار و خرج و مخارج کنند و مثالهای دیگر. 

5_جهاد اقتصادی و سیاسی مسئولین کشور و افراد شاخص مملکت این است که در تمام ادارات و وزارت خانه ها و مجالس از محصولات ایرانی حمایت کنند. پیگیر افزایش حمایت از تجار پاکدست و فعالین اقتصادی سالم باشند و حتما و منظم بر تمام امور بانکی و شیوه اجرای وام های داده شده نظارت آشکار و مخفی و رصد پله به پله و مستمر کنند. افراد دولتی حتما باید فرامین حاکم جامعه اسلامی را بخوبی بشنوند و به تمامه عمل کنند و اگر اعتقادی به قوانین کلی مملکت و فرامین موردی و کلی ولایت معظم فقیه ندارند حتما باید استعفا بدهند و غاصبانه هیچ صندلی ای را اشغال نکنند و بروند و با سلیقه خودشان متولی زندگی شخصی و اجتماعی خود باشند و کیسه طمع برای گندمهای ری ندوزند و لبخندهای دروغین و وعده های کذب اجانب و قدرتهای مستکبر عالم را نخورند که جبران خسارات اجتماعی کلان حقیقتا مشکل است و با عاقبت بخیری و سعادت کلی انسان بازی میکند. مسئولین دولتی و قضایی حتما باید به تکالیف زیرمجموعه های خود و بودجه های مصوب و خرج شده نظارت دقیق کنند. حتما دولت وزرای اقتصادی تا فرهنگی را مکررا نظارت کند و از راههای مختلف تکالیف قانونی آنها را رصد کرده و درستکاران را تشویق و متخلفین را از هر حزبی هستند توبیخ کند. افراد مجلس حتما باید بر اجرای برجام نظارت کنند. حتما باید مرعوب مسائل حزبی و فلان رئیس و نائب رئیس نباشند و به تکالیف ملی و شرعی خود حتی در حد آگاهی رسانی اجتماعی عمل کنند. حتما باید مواظب برجام بانکی و برجام نفتی باشند. مسئولین نظامی هرگز نباید به برجام موشکی و برجام نظامی تن دهند و حتما باید ماه به ماه و سال به سال به آمادگی دفاعی کشور توجه بیشتری کنند و صدها طهرانی مقدم باید از دل مسئولین نظامی بیرون بیاید.
6_دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز فرهنگی، گروه وکلا، طیف پزشکان، مراکز خصوصی و صدها ارگان مشهور و فراگیر و کوچک ومحدود همگی تکالیف مهمی در قبال منافع ملی و امور فرهنگی و سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی دارند که چنانچه ذکر شود شاهنامه ای خواهد شد.
7_ و بار دیگر از خود بپرسیم آیا اسلام ما فقط نماز و روزه و روضه و زیارت است؟؟ یا جهاد و نهی از منکر و حفظ فرهنگ و اقتصاد پاک و حلال و مواسات با برادران دینی و ادارات سالم و قوانین مشروع و معقول و علم آموزی اسلامی و کسب حلال هم دارد؟؟
( فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره (زلزال/7و8) و این بزرگترین خطر برای متخلفین و بزرگترین بشارت برای درستکاران است. والسلام. 

یاسید الکریم